BCCCAP00000000000000000000760
50 HISTORIA GENERALIS Ol!D. F R. NIN . CAPUCCINORUM Eius eloquentia et genus dicendi multa est eruditione túm sacra tum profana refertum, sed plurimis quoque flosculis atque inu– tilibus verborum lenociniis, ut suo saeculo mo:rem gereret. 31. - Post dimi<liatum saec. XVII maxime floruit in Gallia eloquentia sacra, quae dicitnr classica, cui optimum dederunt emolumentum concionatores capuccini (1). Leander a Dijon (t 1667), prov. Lugdunensis alumnus et con– cionator dissertissimus, praeter laudem funebrem episcopi Jacobi de Neufcheses, dioec. Ohítlons-sur-Saone, et quasdam collationes in Oantica Oanticoruni, vulgavit, maxime in commodum superio– rum, quosdam discursus praedicabiles in duas partes distributos ; pars prima continet << amoris tributum externis Spiritus Sancti in favorem Ecclesiae processionibns, et summae Ohristi in altaris sacramento liberalitati ex iustitia persolutum » , atque praemisso tractatulo de superiore provinciali, seqnitur pars altera quae « explicat materias superioribus, eorumque subditis, necnon cnn– ctis :fidelibus pro compositione mornm perutiles " (2). Franciscus a Tolosa (t 1678), concionator in tota Gallia illustris, qui non solum in erudiendis christi:fidelibus plnrimum adlaboravit; sed in hae– reticis quoque convertendis multam navavit operam ; eius ser- , mones .dnodecim volnminibus continentnr et multi etiam in spe– cileginm a J. P. Migne an. 1880 editum inserti sunt(3). Helio- priniern Pastorn del niirndo. Sermón de la 1nilag1·osa imagen de Maria Santissima, la primera que en el mundo con titnlo y trage de Pastora se le ha consagrado a su Ma– gestad, sita en la iglesfo parl'Oquial de Sta. Marina de la cilldad de Sevilla, Se– villa, [1722 ?] ; - La ntefor Pastora .Assnmpta. Sermón de la .ti sunción <le Mai·ía Sama, nuest1·a Reina, con el <ltilcísimo, ternissiino y 1nisterioso titnlo y trage <le Pastora, Sevilla, [1730 ~]; - Sermón ..., en la solemnidad de .la beatificación del Beato Joseph de LeoniBa ... el 5 <le octubre del año de 1730, Sevilla, (1738). Soripsit etia111: Gl·itos del cielo con qne los ángeles abrasados en el amor de Dios y en el zelo de la salvación de las almas, prooziran y persuaden a los mortales tollos a que huya.n, abo•· 1-rezcan y 6Viten el pecado mortal, Sevilla, 1733. (1) Cf. UBALD D'ALENQON, Le9ons <l'histoire jrnnoiscaine, p. 168 sq., Paris, 1918. (2) Ornison f1meb1·e de Jacqnes de Ne11fcheses, éveqzie de Ohálon, Cbalon, 1658. (Cf. Cl, PERRY, S. J., Hist. civile et ecolésiastiqzie ... de Ghalon s.ur Saone, p. 497, Chalon, 1659) ; - Les vei-itez de l'evangile, 01i l'idée pmfaite de l 1 a11tom· divin ex'!)ri• mée <lan~. l'intelligence cachée dti Oantique <les Cantiqnes, 2 voJL, Pal'is, 1661-62 (cf. MEÍ.CHIOR A POBLADURA, Historia generalis. Pai·s JI, t. I, p. 253, 338) ; - Di– sc1irs11s praedicabiles in aiireas sententias Doctoris Gentiuni, in duas pai·tes divisi, P arisiis, 1665. Cf. BERNARDUS A BONONIA, Biblíotheoa scl'iptornm, p. 169. (3) .Le ntissionnafre apostoliqne, ou se1·mons u tiles a ceux qui s'employent anx mis-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz