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14 Gagnan textes «savants» que nous venons de rapporter, témoigne, autant par son emploi de la langue vernaculaire que par son style général, d'une appartenance beaucoup plus voisine de cette culture orale. Bien que ce texte n'amène aucun élément rationnel nouveau pour la compré– hension de notre sujet puisqu'il confirme ces mêmes appropriations symboliques, nous le rapportons avant tout à titre de témoignage culturel. Il s'agit d'un passage des Introductions françaises aux heu– res de l'office de la Vierge que cite le p. Gallant à partir d'un ma– nuscrit de la Bibliothèque Nationale de Paris: « Es matines vos doit il souvenir que a cele hore baisa iudas ihe– suchrist fausement et en traison le prisent et menerent et trainerent mult vilment et il fisent moult dolorose nuit soufrir [...]. As laudes, qu'on doit dire a la iornee, vos doit il souvenir qu'il donc fu livres a Pilate et qu'il apparut a la magdalaine [...]. A prime vos doit souvenir qu'il a paru a saint pere et a saint iakeme et a saint iohan, et estoient en la mer et il a paru el port [...] A terce vos doit souvenir que li felum jui iugierent ke iesus estoit dignes de mort et de crucefier et ke a cele hore descendi li saint esperis en guise de fu sur les apostres [...]. A miedi vos doit il souvenir ke a cele ore fu li dous iesus levez et a grans claus de fier et ataciez en la crois et a cele ore magna il le ior de l'ascencion o ses apostles et puis monta as ciuls devant eis et sa douce mere [...]. A none vos doit il souvenri ke ihesus a cele ore cria a haute vois en la crois et rendi son due espirite es mains son pere et oc perde la coste d'une lance et en oissi sans et aiaue [... ]. As vesperes vos doit il souvenri ke a cele ore fu il otes de la crois et que il en la caine meinia avec ses apostles a icile ore et ilec estoli et atira le saintisme sacrement de su glorios cors et de son precios sanc [...]. A complie vos doit il souvenir qu'il a cel hore fu il oins de mirre et d'aloe et mis el sepulchre et qu'a cele hore pria il son due pere por ses aposteles [...] » (1'). Mise à part l'introduction de l'heure de Laudes (définie comme cette heure « qu'on doit dire a la iornee » donc en les mêmes termes qui ailleurs définissent l'heure de Prime), et le glissement de Prime à Laudes des attributions de la mise en accusation devant Pilate et de (") L. GALLANT, Annexe 8, Introduction aux Heures de l'Office de Beata du ms. lat. 1073 A de la Bibl. Nat. de Paris, in Dominus regnavit, 589-590.

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