BCCCAP00000000000000000000706

- 47 - 2. L a g i u s t i z i a o r i g i n a 1e. Explanatio 248 - Quod quidem donum (iusti– tiae originalis) ex hoc loco vel maxime in primis parenti– bus fuisse manifestari asse– veramus, ubi duo quasi incom– possibilia ponuntur, videli– cet nuditas et inerubescen– tia. Nam nuditas naturaliter parit ruborem in homine, sicut et nunc nobis illa iustitia des– titutis accidere sentimus. Etenim in illis membris maxi– me apparet inordinatio et dissolutio freni illius, quo refrenabatur caro ipsa et co– ercebatur ne adversus spiri– tum insolesceret. Homo autem, etsi non edoctus ab homine, nescio tamen qua vi insitae rationis hanc indignitatem in se recognoscens, cogitur erubescere, si forte osten- dantur illa, quae meritissi– me pudenda vocantur. Videtur namque patefacere turpitudi– nem et peccatum in eis la– tens; scit enim homo ita es– se, tametsi nesciat quamobrem ita sit. Quae quidem notitia hominem ab illis actionibus Enarrationes 174 - Nos vero ex hoc loco, ubi duo quasi mcom– patibilia ponuntur, videli– cet nuditas et inerubescen– tia, manifestari illud origi– nalis iustitiae donum asseri– mus, quo illa nuditas miro modo contegebatur. Nam nuditas naturaliter parit ruborem in homine, quemadmo– dum et mmc nobis illa iustitia destitutis accidere sentim11s. Etenim in illis membris maxi– me apparet inordinatio et dissolutio fraeni illius, quo reprimebatur caro ipsa et co– ercebatur ne adversus spiri– tum insolesceret. Homo autem etsi non edoctus ab homine, nescio tamen qua vi insitae rationis hanc indignitatem in se agnoscens cogitur se erubescere, si forte osten– dantur illa quae meritissi– me pudenda vocantur. Videtur namque patefacere turpitudi– nem et peccatum in eis la– tens. Scit nempe homo ita es– se, tametsi nesciat quamobrem ita sit. Quae quidem notitia hominem ab aliis actionibus

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz