BCCCAP00000000000000000000706

- 43 - Patris, per quem facta sunt omnia, plenaque ratio omnium rationum viventium. lnsuper quia in re qualibet propen– sio quaedam ac . prona repeti– tur cupiditas naturalis, qua vel ad suam perfectionem a– quirendam vel ad Seipsam al– teri communicandam I94 move– tur - omne quippe bonum suap– te natura est suiipsius com– municativum ac diffusivum - eo fert quoddam Spiritus Sancti vestigium; qui commu– nis est Patris ac Filii amor ab ipsis procedens, quo et se– ipsos diligunt et creaturas, quo etiam se in creaturis dif– fundunt. Talia tamen vestigia non ge– runt in se similitudinem na– turae divinae. Cum enim irrationales creatu– rae sint ratione intellectu– que expertes, licet intellec– tum ipsum summum significent, cum ab intellectu non errante agantur, , non possunt eius similitudinem repraesen– tare; sicut fumus ignem qui~ dem indicat, non tamen reprae– sentat nobis speciem ignis. Sola igitur intellectualis natura quodammodo Dei similitu– dinem habet, quatenus in– tellectualis est paterna, per quem omnia f e– ta sunt. Et quoniam in omni creatura datur propensionem atque pon– dus invenire, quo in aliquod aliud feratur vel ut perfec– tionem accipiat, vel ut etiam det (nam et dando ipsa perfi– citur) habet Spiritus Sancti vestigium, qui accepit de Patre · et Filio, et per mo– dum amoris productum, etiam ipse, quodam modo se in crea– turam effundit. Talia tamen vestigia non ge– runt in se similitudinem na– turae divinae et sanctissimae Trinitatis. Cuin ehim creaturae irrationa– les non intelligant (licet intellec– tum ipsum summum significent, eo quod ab intelligentia non errante agantur) non possunt eius. similitudinem repraesen– fare: sicut fumus ignem qui– dem indicat, non tamen reprae– sentat nobis speciem ignis. Sola ergo intellectualis natura quodam modo similitudinem Dei habet quatenus in– tellectualis est . . . 68 . . . . . Ob eam causam dixit Boetius, Esse ad imaginem et similitudinem Dei, est esse natura intel-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz