BCCCAP00000000000000000000706

- 42 stram. Unde considerandum no– bis est quomodo ad imaginem et similitudinem Dei creatus homo dicatur. .. 193 - Scholastici autem theolo– g1 circa hoc tria diligenter considerant, quae sunt: vesti– gium, similitudo, et imago; Vestigium primo: si quis verbi gratia, pede hu– mum calcaverit, relinquit vestigium, ut quodammodo no– sci valeat fuisse hominem qui illac transierit et vestigium illud impresserit: quod tamen neutiquam imago aut s1m1- Jitudo hominis dicetur. Sic omnes creaturae in quantum creatae sunt et participant esse, sunt quasi vestigium quoddam Dei in se habentes: Deum enim indicant eas pro– duxisse. Et qua– tenus quidem esse omnes par– ticipant, vestigium quoddam Patris habent expressum, qui ,principium, fons et origo est totius esse; ut quodcumque sit res aliqua, aut persona, ·ab ipso sit. Praeterea quatenus creatura omms suam praesefert speci– em et pulchritudinem, quasi ante sit facta, vestigium quoddam Filii repraesentat, qui ars est Summi 67 - Verum hoc in loco tria sunt diligenter consideranda, quae a theolo– gis hanc circa rem perspecta ad Deuru referuntur, dieta de creaturis. Primum est vesti– gium, secundum similitudo, tertium imago. Si quis (verbi gratia) pede hu– mum calcaverit, relinquet sui vestigium, ut quodam modo no– sci valeat fuisse hominem qui illac transierit, et vestigium illud impresserit. Et tamen non proprie dicetur hominis similitudo aut imago. Sic ce– terae creaturae (ipso homine excepto) respectu Dei sunt quasi vestigium quoddam in se habentes pedum Dei et via– rum eius, idest, productionum quas dignatus est facere. Nam ex eo · quod omnis creatura est, et participat esse, habet ve– stigium Patris, est principaliter us esse, ut in quo fons ipsi– quodcumque sit res aliqua seu ab ipso sit. Et quoniam in omni tur sua species et do quasi arte facta, quodam persona, re mvem– pulchritu- modo Filius qui est veluti repraesentatur, quaedam ars

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz