BCCCAP00000000000000000000706
- 40- a coelo, ad quod aspiciat et aspiret; vel sit ita dictus, ut Socrates in Cratylo Plato– nis ait, quasi: &.vix0p&v &v 61tw1tz, idest considerans quae vidit. Hominis enim proprium est in- visibilia ex invisibilibus considerare, idest a sens1- bus, secundum quos terrenus est terrenaque videt, ea ac– cipere, ut inde se iterum ad invisibilium cognitionem per intellectum erigat. Scire etiam oportet nomen hoc: Adam, non esse primi illius hominis pro– prium, sed totius speciei hu– manae sexumque utrumque com– plectitur ; sicut apud Latinos homo, et Graecos &v0pw1toç. Ait enim Scriptura quod, in– die, qua creavit Deus homi– nem, ad imaginem Dei fecit il– lum; masculum et I emminam creavit eos et benedixit il– lis et vocavit nomen eorum Adam. Primus tamen ille homo eo semper appellatus nomine fuit, ex praeminentia et ex– cellentia quadam. I92 - Ipse enim principium to– tius humani generis extitit, et in eo tota virtualiter continebatur natura humana de coelo ad quod aspiciat et suspiret. Sive dicatur, ut ait Socrates in Cratylo, ab &.vix0pdv, quod est respi– cere aut considerare, tanquam ipse inter caetera animantia talis sit, qui quae viderit re– consideret. Hominis enim proprium est in– visibilia ex invisibilibus considerare, idest, a sensi– bus, secundum .quos terrenus est et terrena videt, ea ac– cipere ut inde se iterum ad invisibilium cogitationem per ipsum intellectum erigat, propter aliam eius multo maio– rem vim ad eas naturas et pro– prietates intelligendas quae sensibus perceptae sunt ..... 64 - Hic quidam notant, Adam, non fuisse nomen proprium illius viri sed communem omnium ho– minum, sicut haec vox, Homo apud latinos: quod absurdum est et falsum. Nec alienum a ratione videri debet, idem nomen quod fuit illi proprium, etiam fuisse comrnune. Immo convenienter magna cum ratione factum est; quia genus nostrum in illo primo homine tanquam in origine con– tinebatur, qui et talis a Do-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz