BCCCAP00000000000000000000706

- 25 - non enim &px~ pro pote– state sumpserunt, sed pro princi– pio. Unde asserunt lunam, quia in principio noctis facta esse dicitur, fuisse e· diametro solis (siclf oppositam cum condita est. In inchoatione autem noctis non oritur luna nisi nocvO'éì,l)voi;, idest piena luna et rotunda, quae tunc piena nobis apparet cum e diametro soli opposita est. Unde ·cum utrumque luminare factum sit in mane, sol ab oriente coepit illucere: cum autem ad vesperam ad occidentis signum devenit, tunc luna coepit in oriente ap– parere in inchoatione noctis. Sed hoc potuit quidem esse et fuisse . putamus; sed ex hoc loco non colligitur; non enim &px~ principium hic significat sed potestatem: quae amphibo~ logia in contèxtu hebraico non est. Unde melius habet nostra Lectio: Ut praeesset diei ac nocti. enim . &pxài; pro potestate. aut imperio hoc loco sumpserunt, sed pro principio: itaque asserunt lunam quia in prin– cipio :noctis facta. esse di– citur, fuisse e diametro soli oppositam, cum condita est... Luna inquiunt, cum qua,rta die, Genesi attestante facta sit, in plenilunio fuisse necesse est..... Sed hoc potuit quidem esse, sed ex isto loco non colligitur, non enim &px~ principium hic significat, sed potestatem, quae amphibo– logia in contextu hebraico neu~ tiquam est. Più di frequente, si tratta di precisare il valore di u.n termine o di un'espressione ebraica, precisazione necessaria per la giusta interpretazione del Testo sacro. Offriamo qui alcuni esempi. Explanatio p. 145 - Mihi tamen videtur di– cendum id esse iuxta phrasim hebraicam; apud Hebraeos enim unus non raro ordinis est; pri- Recognitio p. 45 - Sic est hebraice, Oi 1 inN idest: Dies imus. 'i ... Apud Hebraeos autem unus etiam ordinis est. Pri-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz