BCCCAP00000000000000000000706

- 20 - quia omnia, quae in aliis trac– tantur, ad eum quodammodo referuntur. Sic forte etiam J osue liber , etsi Hebraei dissentiant, veri tamen simillimum est Josue rerum suarum commentarios edidisse. Demum a materia, ut J udicum liber, omnes libri Salomonis, Paralipomenon quoque ac Regum libri. Moyses ergo, qui iuxta omnium Hebraeorum sententiam, D. quoque Basilii in Hesaemeron, Joannis etiam Chrysostomi super Genesim, ac denique communem omnium Doc– torum paremque consensum, libri huius auctor ac totius Penta– teuchi extitit... ad ipsum omnia quae ibi gerun– tur, referantur. Sic forte et liber J osue. Veri enim est simillimum, Josue rerum suarum commentarios scripsisse, quamquam Hebraei dissentiant. Interdum a materia, ut J udicum liber: de his enim potissimum agitur. Eodem modo omnes libri Salomo– nis. Liber quoque Paralipome– non habraice vocatur Dibre ha– iamin, id est verba dierum, hi– storiam temporum scilicet, id enim maxime agitur in eo li– bro. Sic Hester et J udith, quia de his praecipue ea historia est. Pentateucus quoque liber Mose vocantur, quod ab eo te– stibus etiam hebraeis sint con– scripti.... D. quoque Basilius fatetur et ipse hos libros Mosen conscrip– sisse. Ci fermiamo qui, perché il resto, sino al commento del r 0 verso della Explanatio è letteralmente mutuato dalle Enarrationes di A. Catarino (p. 3 15 - 17 ; 50 -••). Il ricorso di S. Lorenzo alla Recognitio è frequente nei primi tre capitoli di Genesi, mentre sempre più raro diventa nel c. 4, rarissimo nei cc. 5 e 6, per scomparire del tutto nei cc. 7 e 8. È tuttavia da osservare che i capitoli 9 e II della Explanatio sono incompleti, mentre il ro manca del tutto. Per lo più, la dipendenza della Explanatio dalla Recognitio si riduce a brevissime osservazioni testuali, caratteristica della Reco– gnitio. Offriamo qui solo degli esempi, rimandando il lettore agli

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz