BCCCAP00000000000000000000706

- 10 - factus est homo, consistere ne– cesse est. Quemadmodum enim Deus unus est in tribus tamen Personis, Patre, Filio et Spiritu Sancta: ita anima nostra una secundum substantiam, in his tribus po– tentiis consistit; et in memoria quidem relucet Patris imago, quia memoria foecunda cum actu dicendi pro– ducit verbum: in intelligentia vèro imago exprimitur Filii, quia Filius per modum intel– lectus et naturae gignitur, unde Filius in divinis est no– titia genita, qua se Pater co– gnoscit et cognoscendo, alte– rum se, idest Filium producit: in voluntate autem imago Spi– ritus Sancti insinuatur, quia Spiritus Sanctus per modum voluntatis a Patre et Filio, tamquam ab uno principio, pro– cedit. Quare Spiritus Sanctus non est ni– si amor, quo se mutuo Pater Fi– liusque amant; et sicut Filius gignitur a Patre et Spiritus Sanctus ab utroque proce– dit, sic intelligentia oritur a memoria, intelligentiam pro potentia et actu accipiendo, et voluntas ab utraque, hoc est a memoria et intelli– gentia ongmem habet, volun– tatem tam pro ipsa potentia, quam pro actu sumendo. Ipsa quippe Divinae Trinitatis ima- ad quam homo factus est, con– sistere, necesse est. Quemadmodum enim in Deo tres sunt Personae, Pater, Filius, et Spiritus S. ita in anima tres sunt po- tentiae, memoria, intelligentia et voluntas. Nam in memoria quidem imago Patris relucet, quia memoria feocunda cum actu dicendi pro– ducit verbum. In intelligentia vero imago exprimitur Filii, quia Filius per modum intel– lectus et naturae gignitur. Unde Filius in divinis est no– ticia genita, qua se Pater co– gnoscit. In voluntate autem imago Spi– ritus Sancti insinuatur, quia Spiritus Sanctus per modum voluntatis a Patre et Filio, tamquam ab uno principio, et uno spiratore procedit. Quare Spiritus Sanctus non est ni– si amor, quo Pater et Filius se mutuo amant; et sicut fi– lius gignitur a patre, et spi– ritus sanctus ab utroque pro– cedit: sic intelligentia oritur a memoria, intelligentiam pro potentia et actu accipiendo, et voluntas ab utroque, hoc est a memoria et intelli– gentia originem habet, volun– tatem tam pro ipsa potentia, quam pro eius actu sumendo. Ipsa quippe divinae trinitatis

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz