BCCCAP00000000000000000000702

De praeceptis aequipollentibus 299 prima sit fons regulae secuhdae, tainen clausulae suppressio rem re– Hnquit incertam et suspicionem gignit hoc non sine sensu factum esse. Mentio quadragesimae maioris in regula secunda facile explica– tur. Saeculis XII-XIII religiosi generaliter ieiunabant a festa sanctae crucis (die r4 septembris) usque ad Pascha (65). Sanctus Franci– scus, in regula prima statuit ieiunium a festo omnium sanctorum usque ad Pascha (exceptis festis nataliciis). Cum vero in regula se– cunda quadragesimam ab Epiphania incipientem non praescribat, congruum erat, iuxta saeculi XIII mentalitatem, ut terminus ad quem ieiuniorum stabiliret (usque ad Pascha seu Resurrectionem Donuni), ut si diceret: fratres non adstringuntur quadragesimae Epiphaniae, iam suppressae, sed advertant adhuc manere quadra– gesimam maiorem ab ecclesia stabilitam. Est ratio cur tantum hoc ieiunium ecclesiasticum in regula memoretur, aliis neglectis. Si ad tertíum argumentum veniamus, id est, ad modum praescribendi ieiunia sub verbo teneantur, nobis videtur regulam ea statuere sub verbo ieiunent: « Et ieiunent a festo ... Sed aliam... ieiunent ». Et haec est sententia Clementis V, cum in eiusdem praeceptorum enu– meratione ieiunium specifice memoret, proindeque id non includit in clausula ultima generali, in qua loquitur de mandatis sub verbo teneantur indictis. Ante decretalem Exivi de paradiso, Quatuor magistri silent de argumento (66) . Et videtur Rugo de Digna admittere quadragesi– mam maiorem ut ieiunium ecclesiasticum, non vero regulare (67}. Sanctus vero Bonaventura explicite asserit illam etiam a regula esse (65) Sic, e. gr., benedictini, carthusiani, praemonstratenses, carmelitani, do– minicani et alii. Cf. nostram elucubrationem Ayunos y abstinencias en la regla franciscana, in Jus seraphicum r. (r955) 269ss. (66) QuATUOR MAGISTRI, Expositio super regulam fratrum minorum (ed. L. ÜLIGER, Roma r950) c. 3, p. r38s. (67) ce Et ne putemus nos per hanc quadragesimam [sic dictam benedictam] ab alía quam ecclesia statuit eximi, subditur Sed aliam usque ad Resurrectionem Do– mini etc. Ac si dicatur: istam possunt ieiunare qui volunt, sed aliam ieiunare te– nentur. Nunquam enim regula excusat a ieiuniis ecclesiae » (HUGO DE DIGNA, E x– positio regulae. fratrum minorum (ed. Firmamentum, pars III) c. 3, fol. 37va.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz