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CAP. II.-FUNDAMENTOS TRADICIONALES 79 vocacron de los gentiles a la fe. San Justino expone victoriosa– mente el argumento del universalismo de la redención y la ex– pansión de la Iglesia con estas palabras: Nullum omnino genus est, sive graecorum sive barbarorum, sive quolibet nomine appel– Ientur... in quo non per nomen Cntcifixi Jesu preces et gratiarum actiones Patri et Creatori universorum fiant (19). 97. 3) San Ireneo. - San Ireneo (n. 140-202) fué oriundo de la provincia romana del Asia Menor; aparece como sacerdote en el 177 en Lyon, de Francia, y sucedió al obispo Fotino en aquella sede. Fué discípulo de San Policarpo y escritor cultísimo, aplicán– dose especialmente a confutar las herejías para asegurar el triunfo de la fe, la universalidad y unidad de la Iglesia. Habiendo recorri– do casi todas las Iglesias de Oriente y no pocas del Occidente, pudo comprobar por sus mismos ojos el asombroso cumplimiento de aquel mandato de Jesús: Euntes in mundum universum, praedi– cate Evangelium omni creaturae (20) ; y así, con visible fruición, va enumerando las Iglesias fundadas en diversas regiones del mundo, hasta las más remotas. He aquí sus hermosas palabras: Hanc praedicationem cnm acceperit, et hanc fidem, quemadmo– dum praediximus, Ecclesia, et quidern in 1miversum mundum di– seminatam., diligenter custodit, quasi unam domum inhabitans; et similiter credit iis, videiicet quasi unam anirnarn habens, et unum cor, et constanter haec praedicat, et docet, et tradit, quasi unum possidens os. Nam etsi in mundo loqueiae disimiles sunt, sed tamen virtus traditionis una et eadem est. Et neque lwec quae in Germania sunt fundatae ecciesiae aliter credunt, aut aliter tra– dunt; neque haec quae Hiberis sunt, neque haec quae in Celtis, neque haec quae in Oriente, neque haec quae in Aegypto, neque haec quae in Lybia, neque haec quae in medio mundi constitutae; sed sicut sol, creatura Dei, in universo mundo unus et idern est, sic et lumen, praedicatio veritatis, ubique lucet, et illuminat ornnes homines, qui voiunt ad cognitionem veritatis venire (21). 98. 4) Clemente Alejandrino.-Tito Flavio Clemente, oriundo de Atenas, nació de una familia pagana hacia el 150. Deseoso de profundizar el cristianismo, anduvo buscando buenos maestros cristianos en la Magna Grecia (Italia), Siria, Palestina y Egipto, hasta que se encontró en Alejandría con el ilustre Panteno, fun– dador de aquella célebre Escuela Catequista, siendo primero su discípulo, luego colaborador y, después de la muérte del maestro, sucesor. Le cupo la gloria de tener por discípulo al gran Orígenes. (19) Dial. cum. Triph., n. 3, P. G., 6, 149. (20) Marc., XVI, 15. (21) Adver. haer., lib. I, cap. X, P. G., 7, 551-552
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