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88 P. I.-MISIONOLOGÍA DOCTRINAL las gentes, todas las regiones corren al nombre de Cristo v creen en él» (77). Pero San Agustín veía perfectamente que todas las gentes no habitaban en la casa de Dios, la cual es necesario que crezca, se dilate y ocupe todo el mundo. Crevit multmn Domus Dei haec, et multas gentes implevit: nondum tamen omnes gentes occupavit. Crescendo multas tenuit: omnes occupatura est ... adlwc crescit, adhuc crediturae sunt omnes gentes, quae nondum credi– derunt (78). Y ¿ cómo debe crecer el edificio? De die in diem praedicetur; de die in diem, inquit, aedificetur; crescat, inquit Deus, domus mea. Et quasi diceretur ab operariis; ubi jubes aedi– ficari? Ubi vis crescere clomnm t1lani? Elige nobis aliquem locmn aequalem, aliquem locum spatiosum, si tibi amplam donium vis aedificari. Ubi jubes, ut bene nuntiemus de die in diem? Ostende locum; annuntiate in gentibus gloriam ejus (79). San Agustín recomienda también la oración misionera. Ergo. fratres mei, 1ít noveritis etam fidem a Domino Deo esse nobis.. orate pro illis, qui nondum crediderunt. Si quis habet forte ami– cum infidelem, moneo illum, ut oret pro illo (80). Amate Chris– tum ... Arripite, adducite, attrahite, quos potestis... Rogate Illum ut illuminet eos (81). Quid ero rogamus sanctificetur nomen tuum? Ut iUis hominibus, qui per infidelitatem nondum habent, nomen Dei sanctum sit, quibus nonclum est ille sanctus qui per se, et in se, et in sanctis s1ús sanctus est. Rogamus pro genere hu– mano, rogamus pro orbe terrarum, pro mnnibus gentibus quoti– die sedentibus et disputantibus (82). La teología misional de San Agustín comprende dos grandes ideas: una expansión vital de la Iglesia ad extra, que tiende a conquistar todos los hombres, y una función también vital de asi– milación ad intra, restaurando, perfeccionando y transformando todo en sí, para que se forme el Totus Christus in plenitudine Ec– clesiae, id est, Caput et Corpus (83). 114. 10) Pablo Orosio.-Impugnador de los herejes y cantor de la Providencia divina contra los paganos fué el español Pablo Orosio, que nació hacia el 380, según algunos autores, en Braga; según otros, en Tarragona. Gran admirador y amigo de San Agus– tín, fué a Hipona para visitar y tratar con el sabio Obispo, a quien ofreció el Commonitorium de errare priscillianistarum et orige- (77) Enarr. in ps. li2. P. L .. 3G. 748. (78¡ Enarr. in ps. 95, P. L., :l7, 12W. (79) Enarr. in JJS. 95, P. L., 37, 1223-1229. (80) Scrm. 168, cap. VII, P. L., 38. 915. (Bl) Enarr. in ps. 96. n. 10, P. L., 37, 1244. (82) Enarr. in ps. 103, n. 3. P. L .. 37, 1337. (83) Serm. in ps. 341, cap. I et ca-p. IX, P. L .. 39, 1493, 1499. Acerca de las apli– caciones agustinianas d0.l Cuerpo místico o del «Totus Christus» a las cuestiones mi– sionales ,puede consultarse el .precios,, trabajo de! P. J. ZAMEZA, S. J., La conversión del mundo infiel en la conccrción del «Totus Cliristus» de San Agustín, Burgos, 1942.

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