BCCCAP00000000000000000000583

DF. PRODUCTIONE ALICUJUS ORNATUS, th. 5, n. 81 49 Probatur minar., in qua tota est difficultas; quaerendum est utrum in omnibus sacramentis habeatur aliquid quod immediate et directe sig– nificetur, antequam significetur et gratia: si igitur adest talis signifi- catio, et ipsa causabitur. _ Jamvero quod id revera accidat, videtur omnino certum, quodque probabitur recurrendo singula sacramenta. In tribus sacramentis characterem imprimentibus, id quod directe et immediate significatur est deputatio hominis ad servitium Christi; sic in Ordine significatur. deputatio hominis regenerati ad actus hierarchicos sub Christo magno sacerdote; in Confirmatione significatur deputatio hominis regenerati ad firmiter confitendum nomen Christi; in Baptismo · significatur non directe et immediate ipsa gratia sacramentalis, ipsa :regeneratio, _sed titulus aliquis, jus quoddam ad emundationem animae peccato originali deturpatae. Jamvero, ut horno, ad novam vitam renovatus, velad militiam Christi destinatus, velad munia sacerdotis consecratus, rite suum officium exer– ceat, gratia indiget; hinc illa nova deputatio exigit et postulat colla– iionem gratiae sacramentalis. Et quod ita sit, facile ostendi potest, nam haec sacramenta possunt esse valida et infructuosa; sed sacramenta valida necessario causant id quod significant. Ergo gratiam directe et immediate non significant; secus, in casu obicis, non verificaretur forma, et sacramentum deberet esse invalidum. In Eucharistia, sacramentum tantum sunt species consecratae panis et vini, quatenus continent corpus et sanguinem Christi; quid igitur significant species illae visibiles? Nihil, ut videtur, nisi praeséntiam Cor– poris et Sangunis Christi realem: «Hoc est Corpus .meum. Hic est Calix .sanguinis mei». . Si vero tune significat refectionem spiritualem animae, quae est gratia sacramento Altaris propria, hoc obtinet mediante Corpore Christi ibi praesente. Ergo, praeter gratiam sacramentalem, sacramento Eucharistiae pro– priam, significatur, et 'ideo producitur, aliquis effectus praevius, a quo dependet gratiae_sácramentalis co,Ilatio. In Matrimonio, id quod directe et immediate ritus sensibilis significat, -est vinculum sacrum conjugale, quo vir et mulier ad invicem obÜgantut; hoc vinculum conjugale, quod ex institutione Christi conjunctionem Christi cum sua Sponsa Ecclesia repraesentat, exigit et postulat gratiam sacramentalem. In Poenitentia, quae per modum judicii instituta est, id quod directe -et immediate significatur, est jus ad liberationem a reatu peccati; sen– tentia enim judicialis non operatur ipsam liberationem vincti e carcere, .sed .dat ei jus, seu titulum, ut liberetur; iste titulus. postea exigit suam ,exsecutionem, quae obtinetur per gratiam sacramentalem. In Extrema Unctiorte, significatur directe et immediate ipsa commen– ,datio infirmi in manibus Dei, ut in tanto discrimine infirmum juvet. Constat igitur adesse in omnibus sacramentis aliquem effectum, a gratia distinctum, et. ad eam praevium, qui immediate significatut, ac llMAN. THEOL. DOGM,-IV.-5

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz