BCCCAP00000000000000000000583

DE EXISTEN'l'IA CHARACTERIS, th. 4, n. :57-61 39 speciflcamus quomodo vel quid sit praedictus character: tantummodo affirmamus factum. 58. Adversarii.-Protestantes. Sic e. g, Lutherus dicebat characterem esse impressum a Papa, ignorante Christo; aliis verbis, esse rem fictitiam, a Papa inventam, non vero institutam a Christo; secundum Chemni– tiu.m, character inventus esset ab Innocentio III; secundum Wicleffum, ·character non existit; non enim potest probari, nec ex Traditione, nec ex Sacra Scriptura... (1). Contra istos Novatores, totam catholicam doctrinam pervertentes et negantes, ztatuimus nostra argumenta, quae· nituntur gravissimis do– cuinentis Traditionis perpetuae et universalis Ecclesiae. 59. Censura.-Est doctrina de fide divina et catholica definita. 60, Modm; procedendi.-In hac thesi, sicut in aliis multis de re sa– cramentaria, processus fit a notioribus ad magis obscura, ita ut illa suam lucem emittant super ista, et sic clariora reddantur. Unde ex consensu universalis Ecclesiae, certissimis documentis per plura saecula antequam Novatores venirent manifestato, gradum faci– mus ad Theologos Scholasticos qui saeculo XIII floruerunt. A Theologis retrogradimur ad Pati:es, ut inde videamus quid in sa– cra ,Scriptura de nostra qua~stione inveniatur. 61. Probatur thesis argumento generali contra Novatores.-Univer– salis consensus circa aliquam dotrinam tamquam dogma fidei et pro- . fessionis catholicae est criterium certum et. infaUibile antiquitatis et apostolicita~is ejusdem doctrinae. Atqui eirea existentiam eharaeteris apparet talis eonsensus per plura saeeula manifestatus antequam veni– rent Protestantes. Ergo existentia eharaeteris doctrina est antiqua, et apostolica, et infallibilis, ideoque et revelata. Probatur minor.: a) Pro Baptismo: Innocentius III (2) respondens pluribus quaestionibus ab Archiepiscopo Imberto ei propositis, ad hane propositionem: «Utrum dormientibus et. amentibus sácramenti saltem character in baptismate i,mprimatur», ita respondet: llle qui invitus erat, non tamen absolute., sed secundum quid, necnon et ille qui flete aecedit, «characterem suscipit christianitatis». Tune Innocentius III applieat principia superius sta.bilita ad casum propositum de dormientibus et amentibus, et ait: «Dormientes et amentes, si priusquam amentiam incurrerent aut dormirent, in contradictione persisterent, quia in eis intelligitur contra– dictionis propositum, etsi fuerint sic immersi, non suscipiunt characte- rem sacramenti, secus ... » . Nullum igitur dubium est quod in hoc loco Romanus Pontifex clare omnino loquatur de characteris existentia; quare Protestantes dicere (1) Cfr. eorum testimonia apud LENNERZ, De sacramentis in genere, n. 28; praeterea, HARNACK, dicit Stum. Augustinum invenisse in Ecclesia doctri– nam characteris, Dogmengesah., 3, 154 sqs. (ed. 4). (2) In Epist. «Majares», ann. 1201, Decretal., lib. 3, tit. 42, c. 3; DENZINGER, 411, 1 1 - 1 l 1

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz