BCCCAP00000000000000000000583

540 INDEX AUCTORUM Aphraates, sacramenta conferunt gratiam ex opere operato, 46. Aquarii, materia sacramenti Eucharistiae est aqua, 548. Arelatense (Conc.), confirmatio est sacra– mentum, 302. Aristoteles, quid sit locus, 453. Armeni, valor sacramentorum pendet a bonitate ministri, 130; Eucharistia est necessaria in re, 585. Athenagoras, dure increpat secundas nup– tias, 921. Augustinus (Stus,), definit signum, 19; sacramentum est s•ignum symbolicum, 19; verba habent principatum signifi– candi, 25; sacramenta gratiam confe– runt ex opere operato, 46; docet exis– tentiam characteris in baptismo, 66; et probabilius in Confirmatione et Ordine, 66; valor sacrameritorum non pendet a statu ministri, 130, 133; nec a bonitate ministri, 141; actio qua con– ficitur sacrametum est actio vicaria Christi, 148; circumcisio fuit verum sa– éramentum, 183; materia baptismi est aqua, 202; baptizari debet in nomine Trinitatis, 210; baptismus est necessa– rius, 266; martyrium supplet baptismum, 281; et etiam actus caritatis perfec– tae, 281; falsam intellectionem Judaeo– rum de Eucharistia explicat, 346; ci– tat legem Arcani, 356; definit sacrifi– cium, 478; et late dictum, 487; Missa est verum sacrificium, 501; effectus Eucharistiae est transformatio homi– nis in Christum, 574; Eucharistia est necessaria, 587; poenitentia est animi dolor, 598; est necessaria, 608; potestas Ecclesiae se extendit ad remissionem omnium omnino peccatorum, 668; attri– tio formidolosa est bona, 715; polyga– mia vetita est in Novo Testamento, 915; secundae nuptiae sunt licitae, 920. Aureolus, proposuit sententiam de inten– tione externa, 121. B Ballerini, non sola contritio perfecta jus– tificat, 703. Bajus, actus caritatis perfectae non f;up– plet baptismum, 286; contritio perfec– ta non semper justificat, 696. Barnabae Epístola, baptismus est sacra– . mentum, 190. Basilius (Stus.), aliqua sacramenta enu– merat, 11; poenitentiam publicam des– cribit, 467; novas nuptias vituperat, 921; matrimonium est intrinsece indis– solubile, 936. Bayma, S'Ubstantia panis et vini cessat a ratione substantiae et fit accidens, post consecrationem, 376. Benedictus XI, peccata mortalia jam re– missa sunt materia remota sacramenti Poenitentiae, 672. Benedictus XIII, forma sacramenti Eucha– ristiae sunt verba, 556. Benedictus XIV, in legitimo contractu adest materia et forma sacramenti matrimonii, 26, 891; dicit grave vulnus inflictum fuisse · sententiae de inten– tione externa, 124; baptismus est ne– cessarius, 264; Confirmationem non praecipit, 333; subdiaconatus non est. sacramentum, 833. Berengarius, negavit certo transsubstan– tiationem, forsitan praesentiam 1ea– lem in Eucharistia, 339, 340; cessaiio– nem totalem substantiae panis, 361; companationem admittit, 374. Bernardus (Stus.), quo sensu dicat lotio– nem pedum esse sacramentum, 12; ac– tus caritatis perfectae supplet bapr,is~ mum, 289. Bianchi, in casu necessitatis pueri salvan– tur sine baptismo. 262. Billot, Modernistae non recte adhibent criterium historicum, 11; de ratione omnis sacramenti est quod significet sanctificationem sensu largissimo, 18; character producitur medius inter .sa– cramentum exterius et gratiam, 28; gratia sacramentalis est aliquid per– manens, 50; gratia sacramentalis reci– pitur secundum propriam uniuscujus– que dispositionem, 51 ; de re et sacra– mento pauca admodum habent theolo– gi moderni, 76; sacramentorum causa– litas regulatur ab ejus significatione, 81; signa sunt instrumenta intentiona– lia, 90, et sacramenta sunt signa prac– tica, suam significationem efficientia, 90; refutat causalitatem moralem sa– cramentorum, 95, et etiam causalitatem physicam, 98; defendit causalitatem instrumentalem dispositivan, 101; inter– pr,etatur caput VI Joannis a vers. 35 sensu reali, 343; conversio eucharísti– tica est supra omnem comprehensio– nem, 371; exponit dogma conversionis ex ipsis verbis Institutionis in sepsis, 380; accidens dupliciter accipitur, 285; discrimen inter Carthesianos respectu accidentium eucharisticorum nullum est a parte rei, 387; eadem manent accidentia in Eucharistia, 388; medium non datur ínter conversionem et viam productionis vel adductionis, 396; in qualibet sententia magnum adest mys– terium, unum tamen solum es-t divi-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz