BCCCAP00000000000000000000583

492 DE SACRAMENTO MATRIMONII, th. 4, n. 882-883 nitatem evexit ipsum contractum matrimonialem ínter baptizatos ... Quare inter baptizatos nequit matrimonialis contractus validus consis– tere, quin sit ea ipso sacramentum» (9). Et Pius XI in Encycl. «Casti Connubii» : «Christus ipsum conjuga– lem inter fideles validum consensum signum gratiae constituit, ut nul– lum inter baptizatos verum matrimonium esse possit quin eo ipso sit sacramentum» (10). 883. Probatur. 1. 0 ) Christus act sacramentuni evexit ipsum. con– tractum matrimonialem quem Deus ab initio instituit. Atqui Deus ab initio instituit matrimonium, nempe contractum naturalem matrimo– nialem. Ergo matrimonium, seu ipse contractus naturalis, est sacramen– tum. Prob. majar.: Quando Christus refert verba Geneseos: «Propter hoc dimittet hamo patrem et matrera suam et adhaerebit uxori et erunt duo in carne una» (11), Christus, loquitur de contractu matrimonii prout institutus fuerat a Deo. Jamvero hunc contractum naturalem, non aliud, Christus elevat ad rationem sacramenti. Ergo ipse contractus, quem Deus instituerat ab initio, est jam vi institutionis Christi, sacra– mentum Novae Legis. Prob. nov. minor.: Juxta Stum. Paulum, matrimonium inter chris– tianos est magnum sacramentum, id est, signum unionis Christi cum Ecclesia. Atqui matrimonium, seu contractus naturalis, non habet ex natura sua hanc significationem. Ergo eam habet ex institutione Chris– ti... Ergo Christus ipsum contractum naturalem christianorum evexit ad dignitatem sacramenti. Unde eo ipso, quod contractus fit validus inter christianos, eo ipso ponitur sacramentum. 2. 0 ) «Dubitandum non est clandestina matrimonia, libero contra– hentium consensu Jacta, rata et vera esse matrimonia, quamdiu Eccle– sia ea irrita non fecit» (12). Unde sic licet argumentari: Priusquam Ecclesia statueret impedimen– tum clandestinitatis,' matrimonia contracta sine praesentia parochi, solo contrahentium consensu, erant vera et rata sacramenta. Atqui in tali casu contrahentes non intendebant aliud facere nisi contractum matri– monialem. Ergo illa matrimonia, solo contrahentium libero consensu inita, erant vera sacramenta. Quod esset om:nino impossibile nisi inter christianos ipse contractus matrimonii sit sacraI_?-entum. 3. 0 ) Ex Concilio Florentino: «Causa efficiens matrimonii regulariter est mutuus consensus per verba de praesenti expressus» (13). Secundum Concilium, causa efficiens sacramenti matrímonii est mutuus contrahentium consensus. Atqui si contractus et sacramentum distinguuntur, hoc est impossibile. Nam contrahentes generatim inten– dunt facere contractum, quin de Matrimonio sacramento vel mínimum (9) CODEX JURIS CANONICI, C. 10, 12, 1 et 2. (10) AAS, 1930, pag. 664. (11) Mt., 19, 6-6. (12) DENZINGER, 990. (13) DENZINGER, 702.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz