BCCCAP00000000000000000000583

DE EJUS EXISTENTIA, th. 3, n. 871-873 486. 871. Adversarii.-a) Illi veteres haeretici, qui matrimonium ut ma– lum damnabant. b) Novatores, qui matrimonium, utpote a Deo· institutum, admittunt bonum et licitum; sed quamlibet ab eo sacramentalitatem ·removent eo quod gratfam non contineat, nec efficiat (1). ' e) Modernistae, secundum quos: <<Matrimonium non potuit evade– re sacramentum Novae Legis nisi serius in Ecclesia; siquidem, ut ma– trimonium pro sacramento haberetuf, necesse erat ut praecederet plena doctrinae de gratia et sacramentis theologica explicatiO>> .(2). 872. Censura.- De fide div. cath. definita in Conc. Tridentino: «Si quis dixerit matrimonium non esse vere et proprie unum ex septem legis evangelicae sacramentis a Christo Domino institutum sed ab homini- bus in Ecclesia inventum, neque gratiam conferre, a. ~-» (3). · Nota bene.-a) In hoc canone definitur matrimonium christiano– rum esse sacramentum. \ b). Matri:monium, ex dictis, considerari potest active, pro contractu, et passive, pro vinculo; jamvero in .definitione, conciliari non determi- natur de quonam agatur. · 873. Probatur.- Ex Eph., V, 23 sqs.: «Mulieres viris suis subditae sint, sicut Domino, quoniam vir caput est mulieris sicut Christus caput est Ecclesiae ... Viri, diligite uxores vestras, sicut et Christus dilexit Ec– clesiam, et seipsum tradidit pro ea ut illam sanctificaret... Ita et viri deoent diligere uxores suas ut corpora sua. Qui suam uxorem diligit, seipsum diligit. Nemo enim umquam carnem suam odio habuit, sed nu– trit et fovet eam, sicut et Christus Ecclesiam; quia membra sumus eor– poris ejus, de carne ejus et de ossibus ejus. Propter hoc relinquet homo patrein et matrem suam, et adhaerebit uxori suae, et erunt duo in car– ne una. Sacramentum hoc magnum est, ego autem dico in Christo et in Ecclesia». ArgumentU:m.-Sacramentuín Novae Legis est signuiri sacrum, a Chris– to permanenter institutum, significativum et productivU:i:n gratiae. Atqui haec omnia habentur in hoc loco Sti. Pauli de matrimonio. Ergo ma– trimonium est sacramentum Novae Legis. Prob. minor.: a) Matrimonium est signum sacrum; expresse enim dicit Apostolus matrimonium (scilicet quod horno relinquat patrem et matrero suam et adhaereat uxori suae et sint duo in carne una) esse sacramentum, seu mysterium, et quidem magnum; si autem matrimo– nium est mysterium, ideo est quia continet rem occultam.sive arcanam; jamvero res occulta, quam matrimonium continet, in eo est quod matri– monium repraesentet, vel significet unionem Christi cuní Ecclesia (In (1) LUTHERUS, De cavtivit. tabyl. eccl., c. «De matrimonio»; OALVINUl,, Ins-– titut., lib. 4, c. 19, n. 34: MELANTHToN, Loci thelogici, De numero sacra– ment. (2) DENZINGER, 2051. . (3) DENZINGER, 971; cfr. etiam 402 contra Albigenses; 406, 490 contra Frati– cellos; 702, in decreto pro Armenis; 844, 1640.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz