BCCCAP00000000000000000000583

DE MATERIA ET FORMA ORDINIS, th. 5, n. 836-837 467 tanias, dum episcopus et presbyteri adstantes et sub silentio manus im– ponunt in singulos diaconos; altera, in fine Missae, a solo Episcopo, dum haec verba profert: «Accipe Spiritum Sanctum, quorum remiseris pec– cata, remittuntur eis; quorum retinueris, retenta sunt». Porro, in sola prima manuum impositione reponenda est materia es– sentialis hujus sacrainenti. In ordinatione episcopali et diaconatus non est nisi una impositio manuum. 837. Sententiae.--Sex fuerunt praecipuae sententiae a Card. Van Ra,s– sum, viro omnium in hac re eruditissimo, citatae: Prima sententia docuit unicam materiam ordinationis sacerdotalls esse instrumentorum traditionem, patenae scilicet cum pane et calicis cum vino. Ita multi Veteres et aliqui moderni (3). Secunda sententia. Cum sacerdos habeat duplicem potestatem, or<#– nis scilicet in Corpus Christi reale, et jurisdictionis in Corpus Christi mysticum, duplex etiam adfuit ordinationis sacerdotalis materia, una, qua traditur patena cum pane et calix cum vino; alia, et quidem secun– da, qua sacerdoti manus imponuntur. Hinc duplex ritus essentialis in Ordinatione presbyteri. Ita multi Veteres et plures moderni _(4). T.ertia sententia docuit duplicem materiam essentialem, nempe pri– mam manuum impositionem in silentio, et traditionem instrumentorum. Ita multi theologi (5). Quarta sententia materiam essentialem Ordinationis sacerdotalis in tribus reposuit: a) in prima manuum impositione; )J) in traditione ins– trumentorum; et e) in ultima manuum i~positione. Ita aliqui theologi, ut Lugo (6). Quinta sententia docuit ·materiam essentialem Ordinationis esse, vez primam manuum impositionem, vel traditionem instrumentorum (7). Sexta sententia docmit materiam essentialem Ordinationis reponen– dam esse in prima manuum impositione, in qua Episcopus, manu ex– tensa, nihil dicit. Ita multi .Veteres et multi etiam hodierni (8), et :haec est hodie unica vera sententia. Censu:ra.-Est doctrina catholica. Innocentius IV: «Presbyter et dia– conus cum ordinantur, manus impositionem tactu corporali, ritu ab Apostolis introducto, recipiunt» (9). · Pius XII: «Quae cum ita sint, divino lumine invocato, suprema nos– tra Apostolica Auctoritate, et certa scientia declaramus, et, quatenus (3) Ita STCS. ALBERTUS MAGNUS, in IV Sentent., dist. 24, a. 38; DURANDUS, in IV sen-éent., dist. 24, q. 3, n. 6; GALTIER, in DTC, 7, 1408-1423 et alii. (4) Ita SCOTUS, in IV Sentent., dist. 24, q. unica, a. 3, n. 9; VASQUEZ, in 111, disp. 239, c. 3 et 5; STUS. BELLARMINUS, De Ordine, c. 9; BILLUART, De sacramento Ordinis, diss., a. 3, et multi alii. (5) Ita BERTI, De theol. discip'l., lib. 36, c. 12; BILLOT, De Ordine, th. 30; DEL V AL, De sacramento Ordinis, a. 2, n. 17 et alii. (6) Ita DE Luao, De sacramentis in genere, disp. 2, sect 6, n. 90, et 98, et alit, (7) Ita AMrcus, De sacramentis in genere. dis. 2, sect. 4. · (8) Ita STUS, BONAVENTURA, in IV Sentent., dist. 24, p. 2, ª· 1, q._ 4; et alii ,sive veterum sive Recentiorum theologi, quorum nomina invenies citata apu<l ZUBIZARRETA, OP. cit., o. 651. (9) DENZINGER, 445.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz