BCCCAP00000000000000000000583

DE EFFICACIA SAORAMENTORUM, th. 3, n.. 29-31 26, c:ujus ornatus in omnibus sacramentis, qui est ad gratiam praevius, et qui semper producitur dummodo sacramentum sit validum; d) de vera explicatione causalitatis sacramentorum. ART. I De productione gratiae ex opere operato. Agendum est.in hoc articulo: a) de ipsa productione gratiae ex ope– re operato; b) de natura gratiae sacramentalis; c) .de mensura gratiae sacramentalis; d) de reviviscentia gratiae impeditae. § I.-DE PRODUCTIONE GRATIAE EX OPERE OPERATO fflESIS 3.ª: Sacramenta Novae Legis, non ponentibus obicem, conferunt gra– tiam quam significant; et quidem virtute ipsius signi sensibilis secundum institutionem Christi adhibiti, seu ex opere operato. 30. Status quaestionis.-Haec est thesis praecipua in tractatu de Sacramentis in genere, quaeque maxime ab adversariis nostris, scilicet Protestantibus, impugnatur; quaeritur in ea utrum sacramenta Novae Legis sint signa vacua et infirma quin scilicet conferant id quod signi– ficant, an, e contra, sint signa practica, efficacia; et si solutio sit af– firmativa, quaerendum restat utrum sint signa practica ex virtute, vel ex meritis suscipientis aut conferentis sacramentum, an ex virtute ip- . sius signi sensibilis secundum legem suae institutionis adhibiti. In thesi praesenti dicimus: primo, sacramenta Novae Legis esse sig– na practica et efficacia, quatenus id quod significant, conferunt; et secundo, suam significationerµ causare virtute ipsius signi, seu brevius: et adaequatius «ex opere operato». Pars. l.ª: Sacramenta Novae Legis, non ponentibus obicem, c~nferunt gra– tiam quam significant. 31. Expilicatio terminorum.-Quid sit; obex. Est id quod, a libera voluntate dependens, impedit susceptionem gratiae sacramentalis; est enim obex illa mala et libera subjecti dispositio cui repugnat infusio gratiae. Obex igitur dari tantum potest in illis qui sunt capaces actus hu– mani, proinde in adultis, in iis sciliéet qui cum potuissent et debuis– sent malas dispositiones removere, nullum actum elicuerunt, et ideo manent in peccato mortali. Sed adverte obicem non esse ejusdem rati.onis in omnibus sacramen– tis; nam, in sacramentis mortuorum, ad collationetn primae gratiae ins– titutis, obex non est status peccati, sed impoenitentia de peccato com-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz