BCCCAP00000000000000000000583

DE ESSENTIA SACRAJY.IENTORUM, th. 2, n. 24-25 21 1nodo unum in sacramentis, sicut ex forma et materia, in quantum sci– licet per verba perficitur significatio rerum» (18). Et in articulo 7: «Sicut dictum est, in sacramentis verba se habent per modum formae, res autem sensibiles per modum materiae.» Sic etiam Scotus: «In quocumque sacramento distinguitur materia et forma; signum visibile dicitur esse materia, verba vero forma» (19), Audias nunc el. Franzelin: «Sacramenta Novi Testamenti, utpote non amplius umbra, sed .ipsa imago rerum, signis clarioribus ( quam Vet. 'Testamenti) constituuntur, praesertim quoaq, significationem prin– cipem, q¡uae non jam est futurorum, sed sanctificationis praesentis. Unde omnia constant non solis rebus et actionibus symbolicis adumbrantibus, ut illa vetera, sed simul etiam verbis significantibus et consecrantibus. Esse autem signa sacramentalia Novi .Testamenti ita instituta in rebus et verbis, demonstratur inspectione ipsius ritus essentialts in stngulis, ut partim in Scripturis ipsis exhibetur, partim ex apostolica traditione innotescit» (20). 25. Rationes congruentiae.-His igitur sine ulteriori probatione ad– missis, auctores plurimas exponunt rationes congruentiae hujusmodi com– positionis ritus sacramentalis. Triplicem rationem· affert Stus. Thomas: a) Ex parte Verbi Incarnati, a quo sacramenta dimanant atque effl– caciam depromunt; nam oportet aliquam adesse conformitatem inter causam et effectum, inter institutorem et rem iristitutam; jamvero, Christus, qui est Deus, est etiam verus horno, per hoc quod Verbum, ab aeterno subsistens, assmnpsit in tempore. naturam humanam sensibik'm, qua his in terris apparuit et cum nobis conversatus est. Conveniens igitur erat, ut, etiam in sacramentis, verbum a Christo institutum ele– vet, ad rationem signi, ipsum elementum materiale, sicque constituatur aliquod unum sensibile. · «Ex parte causae sanctificantis, quae est Verbum Incarnatum, c.ui sacramentum quoddammodo conformatur in hoc, quod rei sensibili ver.,;. bum adhibetur, sicut in Mysterio Incarnationis carni sensibili est Ver– . bum Dei unitum» (21)• . b) Ex parte hominis sanctificandi, nam Sapientia Divina unicuique reí providet secundum modum suum; jamvero, homini, ex anima et cor– pore composito, valde connaturale est ut per sensibilia ad spiritualia manuducatur: cum igitur per sacramenta producatur gratia, et sit ita aliquid spirituale, conveniens erat ut Sacramenta rebus sensibilibus cons– tarent, ut per sensibilia in cognltionem spiritualium veniret; praeterea, per rem sensibilem corpus tangit, per verbum, quod est spirituale·, ani.. mam ferit (2.'2). e) Ex parte significationis perfectioris, quae optime responde~ per- .fectioni Novi Testamenti, .nam etiam in Veteri Testamento sacramenta adfuerunt, quae tamen non constabant nisi sailis rebus ve,l actionibus;. qua de causa, eorum signiflcatio non _erat ta:m _expr~ssa et distinct_a; «congruebat enim talis minus determinata significatio, ait Franzelm, (18) III, q. 60, a. 2. (19) In IV Sentent., dist. 8, q. 1, n. 7. (20) FRI\.NZELIN, De sacramcntis in genere, pag. 34-5. (21) III, q. 60, a. 6. (22) IbicZ.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz