BCCCAP00000000000000000000580

(38) P. l\1ELCHIOR A POBLADURA 452 citur sumpsisse initium ex divina revelatione, cuius famam refert D. B e r na r d u s percrebuisse suo tempore, nec reliquit ut falsam sed ut dubiam (120), et D. B o nave n tu r a illam 11011 refutat (121). l\l[ ar s i I i u s tres revelatio11es refert, quas dicit fuisse graves et miraculis confirmatas (122). 5º Quae omnia cum ita sint, non solum censeri debet his tam mul– tis rationibus Ecclesiam Catholicam in hanc sententiam prope11dere; sed hinc efficacissimum argumentum pro nobis colligitur, hoc modo: Si tota prorsus Ecclesia fideliurn [f. 225r], nullis exceptis, 1'lersuaderet sibi veram esse hanc sententiarn, eo ipso redderetur certa de fide. Si– quidem certum est Ecclesiam totam non posse errare, persuadendo sibi aliquam sententiam, quae pertineat ad pietatem et cmltum religio– nis. Sed nunc quidem, licet non prorsus tota Ecclesia, hoc sibi persua– deat; tamen ob has considerationes, quas proposuimus, censPri potest hanc sPntentiam esse totius Ecclesiae in quadam saltem potentia pro– xima, quia paucissimi fideles sunt, qui in eam non conspiraverint. J<jrgo haec sententia, licet nunc non sit omnino de fide certa, est tamen pro– xime fidei (12:n. [Pars V: De definibilitate lrnius veritatis]. l\1emini te dixisse quod numquam sententia haec nostra poterat declarari de fide, quia non potest deduci ex Scripturis. M:itto modum quo '.ll;qua ;;,,:1tentia riotest fieri de fide ex communi consensu totius Ecclesiae (124), quocl ipse quidPm arbitror aliquando (120) S. BrmNARDUS, Ad Canouicos Luudunc11scs cpist. (ca. 11:l8): PL 182, col. a:l2ss. (121) «Non etiam au<leo omnino rcprehendern (ce!ebrationem frsti), quia, ut quidam dicunt, haec solemnitas celebrari non coepit humana inventÍúll<', sed dh·ina revelatione; quo<l si veru1n est, sine dubio bonutn est solenu1ízare in Plus conceptio– ne». S. B0NAVENTURA 0 Commcnt. III in Sen t., dist. 2, par. 1, art. 1, e¡. 1; Opcni Om– nia III, Ad Claras Aquas (Quaracchi) 1887, p. 63a. (122) «Sciendu1n est quia in eccl(~sia ga1lieana ex tribus reY0lationihus, quar~ etiam in lf'ctionilrns ibídem in festo Conceptionis publice lcguntur,festum Concep– tionis inductum est. Quarum prima fuit facta in mari cuidam ahlwti ad Angliam naviganti... Secunda fuit facta Normannorurn duci c;ui]elmo ... Tertia facta dicitur cuidam clerico beatae Mariae valde devoto... ». Cf. l\IARSILIUS AB Ic;GHEN, Qncstiones super quattuor Libros Scntentiarwn, lib. II, quaest. 20, art. 1, Argentinae 1501. Auc– tor fuse ac perlucide tractat quaestionem de immaculata Virginis conceptione at– que affirmativam partem tuetur, multis auctoritatibus et rati,,nilrns frptus. (123) Saec. XVI ad finem vertente et ineunte saec. XVII c¡uaestio acriter agita– batur utrumne sententia de immaculata conceptione Deiparae cssPt definihilis. S. Ro– bertus Bcllarminus negahat definiri posse «ut VPritas fid,!i», quia ipse opinabatur necesse esse revelari «in propria forma verborum». Generatim fautores piae senten– tiae admittebant possibilitatem definitionis. Cf. X.l\L LE BACHELET, loe. cit., col. 1153s; et supm, p. 423. (124) De demonstratione, quae ex fidelium consensu derivatur, cf. C. PASSA– GLIA, loe. cit., p. 2014ss; C. BALI<', O.F.l\I., De Ordinc Minormn tamqumn duce pii fidelium sensus in quacstionc de Immac1ilata Conceptione B. V. Jlariae, in Acta O.F.M. 53(1934), p. 50-65.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz