BCCCAP00000000000000000000580
439 APOLOGIA PRO Il\IMACULATA CONCEPTIONE (25) substantiam, quae primo ex libidine concipitur vitiata et infecta et sperie ( ?) rebellis, traducitur ipsum peccatum originale ad hominem, qui ex illa formatur. Iarn vero et si beata Virgo ex praeventione gratiae rninime fuerit concepta in peccato originali pro ipso momento suae animationis, quae est vera conceptio prolis et personae; nihilominus in prima concep– ticme illius carnis et seminalis substantiae in utero matris fuit con– cepta, more aliorum hominum, scilicet vitiata et infecta, ex cuius con– iunctione anima contra~~is,wt peccatum originale, nisi gratia divina praeventa fuisset. Et ideo caro illa Virginis potuit dici caro peccati. Non sic autem caro Christi. Dices: illa carnea ve! corpulenta substantia ante infusionem ani– mae non erat proprie caro Virginis; ,,t in a!lrgati,; auctoritatibus caro ipsius Virginis dicitur caro peccati. Et praeterea illa caro informis et inanimis non est capax peccati. ReRpondro quod irno erat caro Virginis, quia secundum cornmu– nem modurn loquendi tune re vera incipit horno existen!, ratione unius suae partís, quando faetus formatur in utero matris longo tempore ante animationem. Unde dicuntur filii in uteris matrum novem men– ;:;ibus gestari. 2 Mach. 7 (59). Et licet peccatum proprie non possit esse nisi in anima rationali, tamen quia pars illa ex corrupta natura et cum libídine propagata est, et quia morti aliisque aerumnis ex percato primi parentis exortis subdita est, et quia si naturaliter gignat, pec– catum in prolem omnino traiiciat, et maxime quia ei ex vi suae gene– rationis debetur, ut cum primurn anirnam rationalern sortita fuerit, inde existit horno peccator. Ideo his omnibus nominibus recte potest norninari caro peccati. Sed nihil prohibet quominus possit Deus cum animam infundit in carne illa vitiata, simul in ea gratiam infundere, qua peccati macula penitus arceatur. Et ne quis putet de mea sententia haec proferre, videat ipsummet D. T h o m a rn, 3 p. q. 27. art. 2 ad 4um, ubi ex mente D. Aug. lib. ele Nuptiis, ait omnern quae de concubitu nascitur, eo ipso carnem esse peccati (60). Videat etiam D. Bon aventura m (61) in 2. dist. 31, ar. 2, q. l. Explicat etiarn hoc multis verbis S. A ns e 1mu s in lib. ele Con– ceptu Virginali et peccato originali c. 7; et de hac prima conceptione carneae vel seminalis substantiae exponit illud Psal. 50: Ecce enim in iniquitatibus conceptus sum ( 62). Et illud Job: Quis potest /acere mundum ele immundo conceptum semine ( 63). Ait enim: Eurn qui ex (59) «Fili mi, miserere mei, quae te in utero novem mensibus portavit». Z Mach. 7, 27. (60) S. AUGUSTINUS, De nuptiis et concupisc., lib. 1, cap. 12: «Omnis quae de concubitu nascitur, caro peccati esb. PL 44, col. 421. (61) S. BONAVENTURA, Comment. in Sent. JI, dist. 31, art. 2, q. 1: Opera Omnia. II, Ad Claras Aquas (Quaracchi) 1885, p. 740ss. (62) Psalm. 50, 7. (63) Job 14, 4.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz