BCCCAP00000000000000000000580

437 APOLOGIA PRO IMMACULATA CONCEPTIONE (23) e en t i i accurate scrutati sunt, asserunt illud numquam in eis repe– riri. Vere tamen ait in serm. 9 ele Nativit. Virginis Christum in primo instanti conceptionis, Virginem vero eadem die vel hora fuisse sancti– ficatam (,19). At vero in ser. 2 ele eaclem Nativit. habc,t haec verba: <<Non credatis, quia fuerit sicut in nobis, qui in pecrntis concipimur, sed statim ac anima fuit creata, fuit sanctificata, et statim Angeli celebraverunt festum Conceptionis in caelo» (50). Ecce quod S. Vi n - e en ti u s est pro nobis. Tandem Ca i et a n u s ad extenuandam revelationem S. B i r - g ita e factam de Immaculata Conceptione Virginis, ut habetur lib. 1, c. 9 et lib. 6, c. ,19 et ss. (51), citat ipse ex Antonino contrarium fuisse revelatum S. C a t h a r i n a e S e n en s i. Sed neque A n t o n i n u s, neque alii, dum scripserunt vitam B. Catharinae, huius revelationis rnentimwm faciunt, atque adeo videtur inventa, quando necessaria visa est ad rninuendam fidem aliarum (52). Haec dixerim, ut videas, quam libere, ne dicarn incaute, procedat Caietanus in opusculo illo de Conceptione Beata,! Virginis (53). b. - [Auctoritates scc101Clac classis]. Secundae classis testimonia haec sunt: - R e m i g i u s super Psal. 2: Beata Maria fuit ab ornni macula peccati mundata (5,1); - sine labe conc:~pta per quinque conceptiones;>. Nu1wr aliqui conati sunt <len1onstra– re S. Vincentiu1n Ferreriun1 non solu1n praPservationpn1 Virginis ah on111i n1acula originali claris verbis PXposuisse, sed non pancos asseclas ínter Ii"ratres Praedica– tores obtinuissP. C'f. JI. GAnCÍA i\TIIL\LLES, O.P., La Onlc1t de Predicadores en sn aportación es¡w1t,>la al triunfo de la doclriniL inmaculistn, in Ciencia 7'om. 81(1954) p. 5H8-57a. (5DJ Cf. S. VINCENT!Us FEP.RE! t!US, op. cit.: Scnno 73: 1 in Nativ. B. V. Jlariac, 11. II, p. 2-10. (50) Cf. IDEM, op. cit.: Scrmv n; 2 in Natii•. B. V. :1Iariac, n. VI, p. 24;;. (51) Cf. Rn·clationcs cclrntcs (!l Domine Bi,·¡¡ittac ,le Srctia, Romap 1556: lib. I, cap. O: Verba Rcginc ccli... qualitc,· cx coniuyio castis21imo Christi fult con– ccpfo et in utcro snnctificat"; - lib. VI, cap. 4Ds: Jlatcr Dei notificat ccrtitudinnn !JUnlitcr ipsa concepta fucrit. (52) C,luod revelationcs S. Catharinae invental' sint ah oppugnatoribus, est etiam opinio Ambrosii Catharini (cf. De Immaculata, rd. cit., p. 43_1, qui fatetur nihil huiusmodi in biographiis Virginis Srncnsis kg'issp; addit insuper S. Antonini tcsti– monium rumorbus tantummodo niti. Ecquidem postquam nixus est drmonstrare bea– tan1 Virginen1 l\Iaria1n in peccato originali conceptan1 esse, haec scribit: «Et si di– ~itur aliquas sanctas habuisse rrvelationem de huiusmodi, ut sancta Brigida; scien– dum quod aliae sanctae, quae claruerunt miracnlis, ut beata Catharina de Senis, habuerunt revelationem de contrario; et cum etiam vrri prophetae aliquando pu– tent se ex revelatione Spiritus Sancti aliqua habPre, quae ex se dicunt, non est inconveniens dicere quod tales revelationes non fuerunt a Deo, sed sonmia huma– na». Cf. Swnnui thcologiac Í1lris J)ontificii et C/lcsarci prima pa rs. Tit. 8, cap. 2, Ve– netiis 1582, fol. 189r. (53) Ita quoque Ambrosius Catharinus in vitium redit Caietano: «Sed et hic primum non ex fide citant Amhrosii verba. Quid autem faedius, quam mutare verba doctorum et illa post hace in argurnentum inducere». Cf. De Immacnlata ConccJJ– tione, loe. cit., p. 29.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz