BCCCAP00000000000000000000580

(2'2) P. MELCHIOR A POBLADURA fuerat obnoxia, militiam virtutis exercuit. Sic Ca i et a n u s (44). Sed utique D. A m b ros i u s non dicit carnem Christi fuisse in Matre peccato obnoxia, sed in parentibus, ut in Adamo et aliis. Qui modus loquendi debet intelligi secundum corpulentam substantiam, ut dicit A u g u s ti n u s. Ab alfo; citatur D. A m b ros i u s dixisse absolute 'et in carne percato obnoxia militiam virtutis exercuit'; quod, ut ait Ca t ha r in u s (45), probatur: caro Christi obnoxia peccato, quatenus Christus suscepit solvendum omne debitum peccati per pas– sionem suae carnis. Quo sensu et D. P a u 1u s dixit de Christo: Eum, qui non (f. 220v) novcrat pcccatmn, pro nobis pcccatimi fccit (,1G). Praeterea citat Ca i et a n u s D. A 11 to 11 i u m de P ad u a di– C('11tem in scnn. ele Nativit. B. -Virg. quod ipsa 'fuit in utero matris a peccato per gratiam ,mnctificata, et sine peecato nata'. At vero D. A n ton i u s in eitato sermone de Nativitate, qui eircumfertur, illud non dieit (47). Adducit etiam Ca i et a n u s S. Vi 11 e en ti u m confessorem dicentem, s1 rm. ele Conrcptionc Yirginis: Beata Maria Virgo fuit peccato originali concepta, sed eadem die et hora, statim post auima– tionem, fuit per sanctificationem a peecato contracto mundata. Sic C a i et a n u s ( 1 18). At vero alii theologi, qui sei·rnmu,s omnes S. Vi n- (4,1) Cf. Tmctatus de Co11ceptio11r, fol. lülr: S. AMBR0SIUS, Expositio úi Psalm.18; scrni. 6, n. 21: PL lG, col.1312: <<Venit Donlinus Jcsus et in carne peceato obnoxia rnilitiam virtutis pxercuit». ( 451 Cf. ANBR0SIUS CATIIARINUS PoLITUS, O.P., De lm11wc1L/ain Concc¡Jtionc Vir– ginis Jforirrc, in Bibliothcca Yiryi;irrlis sit•c ;lforiac Jforc Maynmn II, l\:Iatriti 1G48, p. 29. Vide animadversioncm editorum: PL 15, col. 1343, nota 28. (46) 2Cor.5,21. (47) Cf. Tu. CArnTANUS, op.cit., fol. lülr. Rcapse verba authentirn S. Antonii Patavini hace sunt: «Luna ideo imperfrcta et semiplPna, quia habet rnaculam et cornua. Sed gloriosa Virgo nec in sua nativitate habuit rnacnlam, quia in utero matris fuit sanctificata». Cf. Sermones Dominicales et in Solrmnitatilms, ed, Ant, l\L LucatPlli, Patavii 1890, p. G96. Quae quidcm verba alii aliter interprPtantur, Aliqui scriptores (cf. G. CANTINI, O.P.l\L, Il pcnsicro di S. Antonio di Pndovn in– torno al conccpinwnto imnwcolato di 11Iariu, in Stiul. F'rnnc. 3 ser. 3(1931), p. 129s; G. STAN0, O.P.l\:I.Conv., De mente S. A.ntonii Pcitavini quoacl Immacul<Ltam Conccp– tioncm B.1'. Mnriac, in Mise. Franc. 40(1940), p. 245-260; R. ITUBER, O.F.l\1.Conv., Thc Mnriology of St..4.nthony of Paclmi, in First Pranciscan Nntional illarian Congrcss, Burlington 1052, p. 188-268) censPrlt his verhis S. Patavinum praeservationem a !abe originali docuisse; dum <' contrario alii de sola ac mera sanctificatione sermo– nem Psse putant. Cf. C.M. RmvIERI, O.F.l\I., De hnmarnlata Conccptione B.M.V. apucl S. A.ntoniurn Pntavinum, Romae 1939, p. 48ss. 78; L. Dr FoNZO, O.F.l\I.Conv., La Mnriologia di Sant'A.ntonio, in S. A.ntonfo Dottore clclln Chicsa. A.tti dellc scttimnne Antoniane tenutc ci Romn e n Padovn nel 1946, Citta del Vaticano 1947, p.126s. (48) Cf. op. cit., fol. l0lr. S. Vincentii Ferrerii verha ita sonant: «Sextus gra– dus sanctificationis, et super alios omnes est sanctificatio Virginis l\Tariae, quia non quando debuit nasci, nec in ultimo die, nec hebdomada, nPc mense; sed in eodem die et hora formato corpore et anima creata, quia tune fuit rationalis et capax sanctificationis, statim fuit sanctificata». Cf. VINCENTIUS PERRERIUS, Festiva/e; Ser– -mo 5: in festa Conceptionis B. Virginis ;llariae, Augustae Vindelicorum 1729, p.14. Ihi editores, post titulum sermonis, addunt: «Quomodo B. V. Maria fuit sancte et

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz