BCCCAP00000000000000000000580

429 APOLOGIA PRO IMMACULATA CONCEPTIONE (15) sum Sanctorum Patrum, non rnihi videtur satis firma illa connexio et expositio. Dixi uno excepto, quia solus O e cu rn en i u s illud 'et de peccato' connectit antecedentibus; sed in sensu longe diverso ab eo quem ipse tradis, id est: rnittens Filiurn suurn in sirnilitudinern carnis peccati, et pro peccato abolendo (3). Quae tarnen expositio adversatur veteri versioni, quae non vertit 'pro peccato', sed 'de peccato'; adversatur et communi interpreturn sententiae. qui licet in expositione diversificen– tur, in connexione tarnen ornnes conveniunt; onmes nempe connectunt sequentibus verburn 'et de peccato', ut sunt S. A u g u s ti n u s (4). lib. 3 contra cluas cpist. Pdagian. cap. 6; Origen es, T he o dore - tus, Basilius, Cirillus (!), Hieronimus (!), relati in Glosa(!) ordinaria(5); Hilarius, Chrysostornus, D. Tho– rn a s, D . A n s e 1rn u s , L y r a n u s , et alii moderni expositores ornnes. Expositiones autern variae quidern sunt, sed valde cornrnunis est illa, quam ego oretenus attuli, ut sit sensus: 'et de peccato', id est, de sacrificio oblato pro peccato, vel de seipso facto hostia pro peccato darnnavit percatum, sic nernpe aliquando peccatum accepit 2 Cor. 3: Eum, qui non novit pcccatum, pro no/Jis peccatmn fecit (6), id est, hostiam pro peccato. Hunc sensum tradunt S. A u g u s ti n u s, O r i - gen es, H i ero n y rn u s, L y r a n u s, et utraque G 1os a ( !) (7). Dixerim ego: Et de cruce, ubi obtulit seipsurn sacrificium pro pec– cato, et ubi affixit chyrographum decreti, damnavit, destruxit, abolevit peccatum. Pulchrius tamen C r y sos to mus (8) et T he o dore - tus (9) exponunt: Damnavit peccatum de peccato, id est condernna– vit peccatum tamquam reum iniquitatis, quod iniuste insurrexit contra Christum, mortemque innocenti et insonti intulerit; idcirco dominio suo peccatum est privaturn et iuste damnatum. Voluit nempe Christus destruere regnum peccati non sola potentia, sed [f. 218v] de iustitia. Est autem prosopopeia quaedarn, per quam de peccato tamquarn de tyranno loquitur, sicut alibí regnasse dictum est. Alias expositiones ornitto; sufficit demonstrasse illarn a te allatam esse Patribus invisarn, imo et adversam. (3) ÜECUMENIUS, Commentarius in epist. ad Rom., cap. 12: PG 118, col. 470s. (4) S. AUGUSTINUS, Contra duas epist. Pelagüinorum, lib. 3, cap. 6: PL 44, col. 599. (5) Cf. Bibliorum sacrorum cmn Glossa ordinaria iam ante quidem a Strabo Fulgensi collecta ... tomus sextus, Venetiis 1603, col.102. Animadvertas quod, semper ac auctor lectorem ad Glossam remittit, hunc textum significat et non redactionem Walafridi Strabi, quae edita est in PL 113-114. (6) f3 Cor. 5, 31. (7) Scil., in Glossa ordinaria et interlineari. Cf. Bibliorum sacrorum cum Glossa ordinaria VI, col. 102. 397s. (8) JOAN. CHRYSOSTOi\IUS, Comm. in epist. ad Roman.: Hom.13, n. 5: PG 60, col. 514. (9) THEODORETUS CYRENSIS, Interpretatio epist. ad Roman.: PG 82, col.127ss.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz