BCCCAP00000000000000000000580

425 APOLOGIA PRO IMMACULATA CONCEPTIONE (11) margine superiore cuiusque paginae legitur; D. Roci Apolª pro Concepe hnrnac. B.M. V. Quae quidem verba significare possunt codicis proprietatem et non tractatus auctorem. B. - Apologia pro Immacufotn Conceptione Benwrdini Nu– cerini. Cod. chart. an. 1619; 270 x 205 mm.; constat 7 quaternis num. et 28 pp.11011 num. Folia tamen, numerata snnt,scil.218r-231v, qumn Apologia in codice inseritur et aliis opusculis colligatur. Codex una eademqne manu scriptus est, scriptura qnidem nitida et uniformi. Ipso textu edocemur codicem scriptum esse a disci– pulis Bernardini Nucerini. Praemissa brevi introdnctione ser– mone italico, quae occasionem refert et argumentum Apologiae, reliquia codicis pars latino sermone scripta est. Inc. (f. 218r): illolto Ill.1110 et molto R 0 Sigrc ossm 0 • Nell'ul– timo ragimw,mcnto che alli ginr11i passciti. Expl. (f. 2311 1 ): Scripsi ver manus disci¡mlorum. Si quis er– ror est, corrigcifnl'. Salutatio mea nw1w. Tui amantissinms i:n Xpo scnus F'r. Ber1wt·diíli1S o Xuceria Cap11cinus. 3. - D e 1n o m en t o . t h e o l o g i e o e t h i s t o r i e o A p o - logiac. Praesens Apologia claritate nitet expositionis et gravitate doctrinae. Etenim auctor fontibns dogmaticis re\·elationis nixus, scil. divina scriptura et traditione ecclesiastica, quaestionis dispu– tatae veritatem statuere conatur. Et primo quidem negatiYe, si– quidem ad severam revocat crisim onmia et singula argumenta in oppositnm prolata; deinde autem positin~, quatenus ea testi– monia ex utroqne fonte affert, quae propositam veritatem evin– cunt; demum rationes theologicas sciscitatur, quae thesim suam roborant atque illustrant. Insuper sensus criticus ponderm1dus est. In primis enim se– cundum saniora hermeneuticae principia de veritate textus allati auctor certior esse vult, itaque critica textuali fretus verba authen– tica statuit; quapropter haud semel textum primigenium hebrai– cum vel graecum sacrae scripturae invocat, quem ceteroquin vel directe vel indirecte inspexit, vel ex relationibus fide dignis, quae verba ipsa Vulgatae versionis non referunt. Item auctoritates sanctorum Patrum non solis ex locis ab adversariis propositis aestimantur; sed praeterea contextus verborum examinatur, quo factum est ut non semel omissiones vel additiones verborum de– prehendantur, quibus authenticus sensus adulteratur vel muta-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz