BCCCAP00000000000000000000548

622 DE VIRTUTIBUS INFUSIS, th. 22, n. 870-872 § II.-DE OBJECTO FORMAL! CARITATIS THEOLOGICAE THESIS 22.ª: Objectum formale caritatis est bonitas Dei absoluta in quan– tum est beatitudinis aeternae objectum. 870. Explicatio terminorum.- Objectum formale est illud propter quod attingitur objectum materiale, seu est ratio illa specialis sub qua objectum materiale attingitur; unde objectum formale caritatis erit illa ratio specialis sub qua Deus diligitur. . Bonitas Dei. Bonitas Dei potest a nobis attingi 1iaturaliter aut super– naturalitcr; hinc amor Dei naturalis vel supernaturalis; cum agatur in praesenti ele actu caritatis, patet bonitatem divinam esse a nobis wper– naturaliter attingendam. Absoluta. Praeterea bonitas Dei considerari potest vel prout est in seipsa, vel prout est nobis bona; in th-esi agitur de bonitate Dei prout est in seipsa bona. In quantum est objectum beatitudinis aeternae. His verbis indicatur discrimen quod intercederet ínter objectum formale amoris benevolen– tiae natura lis, -et objectum formale actus caritatis theologicae; nam in amare naturali benevolentiae erga Deum, objectum formale esset bo– nitas Dei, fundata sup-er quamdam communicationem naturalem; in actu, e contra, caritatis theologicae bonitas Dei consideratur in quan– tum -est objcctum b-eatitudinis aeternae, eo quod actus caritatis fun– detur super quamdam communicationem supernaturalem. At notari etiam oportet summum bonum, in quantum objectum bea– titudinis aeternae, posse dupliciter considerari: vel c;uat-enus nobis af– f.ert maximam perfectioncm, vel quatenus cst in se aliquid absolute perfectum absoluteque amabile. In thes:. clicimus ob!ectum formale actus caritatis esse bonitatem absolutam Dei in quantum est objectum beatitudinis aeternae, sed non prnecise ut afferens nobis suam perfectionem, sed potius ut est in se summa et absoluta perf.ectio. 871. Censura. a) Quod objectum formal-e actus caritatis sit boni– tas Dei absoluta, est doctrina commuuis. b) Quod sit bonitas Dei absoluta in quantum est objectum beatitu– dinis aetcrnae €st sententia communior. 872. Probatur. l.º) Actus caritatis theologicae €st verus amor ami– citia-e. Atqui in vero amare amicitiae amicus amicum diligit non prop– ter utilitatem quam inde reportat, sed propter amicum ipsum. Ergo ac– tus caritatis diligere debet Deum propt-er ipsum Deum. 2.º) Caritas est amor €xcellentissimus. Jamvero amor €xcellentis– simus non est me quo quis sibi ipsi aliquem amat. Ergo oportet ut caritas diligat Deum propter suam absolutam bonitatem; oportet igitur ut formale obj-ectum caritatis sit absoluta bonitas Dei.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz