BCCCAP00000000000000000000548

DE HONESTATE SPEI, th. 17, n. 847-849 609 «Quisquis etiam aeternae mercedis intuitu Deo tamulatur, caritate si caru8rit, vitio non caret, quoties intuitu licet beatitudinis opera– tur» ( 4). 2.º) Quod amor concupiscentiae non sit irnpertectus, constat ex damnatione errorum Michaelis de Molinos et Fenelon: «Non debet anima cogitare nec de praernio, nec de punitione, nec de paradiso nec de interno, nec de marte, nec de aeternitate» (5). «Qui suum liberum arbitrium Deo donavit, de nulla re debet curam ha7Jere, nec cie interno, nec debet desiderium habere propriae pertec– iionis..., nec propriam salutis. cujus spé:.m purgare debet» (6). Conf€r contra Fenelon, Denzinger, 1327-1334. 848. Probatur ex Sacra Scriptura.-Sacra Scriptura saepe nos hor– tatur ut operemus et laboremus intuitu mercedis aeternae. Atqui si hoc esset malum, a Sacra Scriptura non pos&et hortari nec laudari. Er– go operari propter divinam retributionem est honestum et bonum. «Gaudete et exsultate, quia merces vestra copiosa est in caelis» (7). « Ut cum defeceritis, recipiant vos in a8terna t.abernacula» ( 8). «Unusquisque propriam mercedem accipiet secundum suum labo- rem» (9). «Omnis autem qui in agone contendit, ab omnibus se abstinet: et illi quidem ut corruptibilem coronam accipiant, nos autem incorrup– tam» (10). «Bonum certamen certavi, cursum... In reliquo reposita est mihi co– rona justitiae, quam reddet rnihi in illa die justus judex» (11). «Esto fidelis usque ad mortem, et dabo tibi coronam vitae» (12). 849. Ex Patribus.- Stus. Gregorius Nyssenus: «Sunt etiam aliqui qui propter spem mercedis repositam iis qui pie vixerint, se recte et ex virtute gerunt, non caritate bonum possidentes, sed exspectatione re– munerationis» ( 13). Stus. Augustinus expresse docet inhonestum esse amare Deum prop– ter bona temporalia, honestum vero amare propter mercedem vitae aeternae: «Si vis sustinere laborem, attende mercedem. Nam et operarius in vinea deficeret nisi attenderet quid accepturus esset. Cum autem at– tender;s qnid sit accepturus, omnia tibi erunt vilia, quae pateris, nec digna existimabis, pro quibus illud accipias. Miraberis tantum dari pro tantillo labore» (14). (4) DENZINGEn, 1303. (5) DENZINGER. 1227. ffl) DENZTNGER, 1232. <71 Mt.. 5 12. /8) Le., 16. 9. (9) I ad Cor., 3, 8 (10) I arJ Cnr. 9. 25. <11) JI ad Tim., 3, 7. (12) Apoc.. 2, 10. (l:l) ~n Cant Cant.. hom. 1: PG., 44, 765; Journel, 1025. (14) In Ps. 36, n. 16; PL., 36, 372. ·fi'.IAN. THEOL. DOGM.-III.-40

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz