BCCCAP00000000000000000000548

DE LIBERTATE ACTUS FIDEI, th, 12, n. 788-790 579 3.º) Sententia contraria ducit ad conclusiones inacceptabiles; nam si evidentia in attestante excluderet actum fidei, sequeretur Btam. Vir– ginem Mariam non habuisse fidem in mysterium Incarnationis; Apos– tolos credere non potuisse fide divina ea quae Christu.s ipse praedicabat. Respondent adversarii dicendo evidEntiam in attestante non dari in his casibus, nam Bta. Virgo Maria posset dubitare, eo quod «in rigore loquendo etiam absque coitu viri potuisset fortasse daemon semen hu– manum aliunde transferre in ejus uterum ut conciperet, prout aliqui philosophi e.t medici possibile fatentur»; et similiter Apostoli «potuis– sent saltem imprudenter clubitare an daemon ipse ad eos decipiendos ope– ra illa mirabilia fingeret» (7). Sed dicimus nos sententiam quae recurrere debet ad tales ridículas explicationes non valde commendari, et non parum differre a rígido scepticismo. 789. Scholion: Utrum evidentia in attestante componi possit cum li– bertate fidei.-Respondeo: a) Assensus fidei liber, qualis requiritur ad justificationem, non potest dari ex evidentia in attestante. b) Assensus ficlei libEr, ut oportet ad justificationem, componi po– test cum evidentia in attestante. Probatur primum assertum. Assensus fidei líber, qualis requiritur ad justificationem, non potest dari ex evidentia in attestante, nam assen– sus positus ex evidentia, C;St necessarius et non líber; praeterea fundatur in ipsa evidentia (extrínseca), at non in auctoritate Dei revelantis. At– qui utrumque repugnat actui fidei justificationis. Ergo assensus praesti– tus ex evidentia non potest consistere cum libertate actus fidei. «Non negamus talem assensum esse fidem; sed negamus esse fidim liberam» (8). Probatur secundwn assertum. Assensus fidei liber, ut oportet ad jus– tificationem, componi potest cum evidCntia in attestante. Nam volun– tas, etsi non sit libera ad assensum fidei scientificae (debet enim illum actum ponere) est tamen libera ad imptrandum assensum propter so– lum testimonium ita ut voluntas parata sit credere, etsi non habeat evidentiam, sed tantum evidentem credibilitatem; id est, voluntas cst adhuc libtra ad credendum propter testimonium, aut ad non credendum per testimonium evidens, sed per motiva credibilitatis (9). § III.--DE LIBERTATE ACTUS FIDEI DIVINAE THESIS 12.a: Actus fidei est essentialiter líber. 790. Status quaestionis.--Quaeritur in praesenti utrum actus fidei thrnlogicae sit liber, an necessarius; ad cujus declarationem conside– rari oportet quod ante fidem requiratur cognitio certa auctoritatis Dei et ipsius facti revelationis; si igitur certo mihi constat Deum esse sum– me veracelll et hanc determinatam veritatem attestatum fuisse, jam non videtur undtmam libertas mihi sit credendi aut discredendi. (7) DE LUGO, De fide, disp. 2, n. 22 sqs. (8) HUARTE, OJ]. cit., n. 49. (9) Ibicl ., n. 50; cfr. SThS., OJJ. cit., n. 80, scholion l.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz