BCCCAP00000000000000000000548

6 DE VERBO INCARNATO, th. 1, n. 6-7 nus, qui numquam dixit se esse Deum, sed ad summum se Messiam confessus est, et hoc non ab initio suae vitae, sed postea, quando fa– vorem divinum in miraculorum patratione expertus est; immo fuerunt aliqui, qui, hac via procedentes, Christum tamquum mente captum aut illusum aestimarunt. Christus vero fidei est ille Jesus in mente et r.onscientia christiana decursu temporis elaboratus. Harre ideam christiani desumpsissent ex doctrina Philosophiae Graecae circa Logon... Quau omnia, uti statim apparet, _plane conformia et consonantia sunt cum generali eorum doc– trina de substantiali dogmatis evolutione (8). 7. Censura. a) Quod J,¡;1:,us Chri1:,tus sit vH·us Deus, verusque Dei Filius naturalls, est doctrin:.:i. de fide clivína cathoiica. pluries deJinita. b) Quod divinitas Christi probetur determínate ex evanaeliis Synop– ticis, nullibi definitum est. Attamen vald.e temera.riw;; ,evacteret qui hoc negare auderet. Definitiones praecipuae hae sunt: Symbolum Apcstolorurn: «Credo... in Jesum Christum Filium ejus unicum Dominum nostrum» (9). Symbolurn Nicaeno-Constanlinopolitanum: «Credo ... et in unum Do– minum Jesurn Christum Filium Dei, et ex Patre natum ante omnia saecula: Deum de Deo, lumen de lumine ... consubstantialem Patri, per quem omnia /acta sunt» (10). Symb. Athanasianum: «Est ergo fides recta ut credamus et confi– teamur quia Dominus noster Jesus Christus, Dei Yilius, Deus et hamo est» ( 11). Conc. Chalcedonense: «Sequentes igitur sanctas Patres, unurn eum– demque Filium et Dominum. nostrum Jesum Christum consondnter om– nes docemus, eumdemque perfectum in deítate ..., Deum verum et homi– nem verum..., consubstantialem Patri secundum deitatem, (12). Contra Mojemistas: «Divinitas Jesu Christi ex Hvanaeliis non pro– 'batur. sed est dogma quod conscientia christiana e notione Messiae de– duxit» (13). «Conc-?dere licet Christum, quem exhibet historia, multo in/eriorem esse Christo qui est objectum /ideil> ( 14). Ha,ec et multa alia quae adduci possent, sed quae brevitatis grafü' omittuntur, testimonia Ecclesiae sunt quae fidem in divinitatem Christi omnibus fere saeculis contra errores ubique grassantes unaniiniter et consonanter attestantur. Duo in supra citatis testimoniis continentur: nempe quod Jesus Chris– tus sit verus Deus, et quod ,ejus divinitas in Evangcliis contineatur. (8) DENZINGER, 2027, 20[H, (9) DENZINGER. 6 sqs. (10) D1rn7.INGER, 54, 86. (11) DENZINGER, 40. (12) DENZINGER, 148. (13) DENZINGER, 2027. (14) DENZINGER, 2029; «Ideo vulgata apud Modernistas discretto inter Chrlstum historlcum et Chrlstum fldei, Eccleslam historia.e et Ecclesiam fidei, sacra– rnPnta historiae et sacramenta fidei, allaque slmilla pa.ssim». DENZINGER 2096. •

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz