BCCCAP00000000000000000000547

440 DE NOVISSIMIS, th. 15, n. 797-798 lectus fide ilustratus, apprehendit veritates per revelationem mani– f.estatas. Visio intellectuaZis supernaturalis alia est mea,iata et indirecta, alía vero immediata et directa; prima est illa qua intellectus apprehendit veritat,es :·evelatas propter auctoritatem Dei revelantis, quin tamen eas intuitive contempletur; secunda vero, est illa qua intellectus, super– naturaliter elevatus et per lumen gloriae adjutus, directe et immedia– te ipsam essentiam Dei intuetur, non aliter ac ipsemet Deus seipsum intuetur. Hinc: quando affirmamus supremam hominis beatitudinem in visio– ne Dei consistere, dicere intendimus: a) quod haec visio non sit sen– sibus corporeis, nec sensibus quamt.umvis alorificatis, apprehendenda. quia Deus -est absolute invisibilis et spiritualis; b) quod haec visio beata fiat per lumen uloriae, quo intellectus humanus (vel etiam angelicus) lumine specialissimo adjuvatur ,et elevatur ut possit ipsum D€um, prout est in se, contemplari. Lumen gloriae nihil aliud esse videtur, juxta th,eologos, nisi habitus quidam infusus, t..ntrinsece inhaerens intellectu.i, quo intellectus nost,er confortatur et elevatur ad Demn intuitive videndum; intellectus, hoc lumine gloriae elevatus, fit capax eliciendi actmn sup,ernaturalem vi– sionis; quapropter iste actus supematuralis visioni.s procedit ab intel– lectu, lumine gloriae elevatus et confortatus. Dei. Obj,ectum visionis beatificae est Deus; at m Deo duplex dis– tingui debet objectum, primarium scilicet et secundarium. Objectum primarium est ipsemet Deus, seu ejus essentia, et proind,e ea quae in ipsa continentur; e. g. unitas naturae, trinitas personarum, bonitas, justitia, sapientia, etc.; beati, juxta Benedictum XII, «intuen– tur ipsum Deum unum et trinwn» (3); aliqua decr,eta libera quae ad ipsos vel ad eorum parentes spectant, non tamen omnia. Objectum secundarium est omne illud quod ad ipsos spectat in or– dine gratiae (sacramenta, Providentia), ad ordinem universi cujus sunt pars, et ad ordinem officii quod in hac vita gesserunt. Immediata. Visio beatorum non erit per speciem quamdam · cr-eatam i.mpressam, quae Deum prout est in se repraesentet, ( cum nulla spe– cies cn~ata Deum repraesentare valeat); sed ipsa essentia divina, vices gerens speciei impressae, menti beatae unietur, non quasi ipsam infor– mans. sed tantum perficiens et actuans, quin in ipsa scilicet recipiatur. Adversarii. a) Graeci Schismatici dicunt beatitudinem hominis re– ponendam esse in visione abstractiva Dei. b) Rosminius dicit beatos Deum videre in quantum ipse est auctor naturae. e) Beguini et Ontologistae dicunt hominem Deum videre etiam in hac terra, eoque frui, per cognitionem essentiae divinae essentialem. 798. Censura. a) Quod beati videant immediate essentiam divi– nam, est doctrina de fide definita. (3) DENZINGER, 531, et Conc. Florent., 693.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz