BCCCAP00000000000000000000547
434 DE NOVISSIMIS, th, 13, n. 787 sunt quos habuimus aliquando in derisum et in similitudinem impro– perii. Nos insensati vitam illorum aestimabamus insaniam, et finem il– lorum sine honore. Ecce quomodo computati sunt ínter filias Dei et in– ter sanctas sors illorum est. Ergo erravimus a vía veritatis, et justitiae lumen non luxit in nobis, et sol intelligentiae non est ortus nobis... Quid nobis profuit superbia? aut divitiarum jactantia quid contu lit nobis? Transierunt omnia illa tamquam umbra, et tamquam nuntius percur– rens ... Talia dixerunt in inferno hi qui peccaverunt.» Gravitas hujus poenae inde colligitur, quod est privatio Summi Bo– ni, ad cuju., consecutionem horno natus est; hinc maxim.us dolor et tris– titia immensa, hinc summa desperat.io ; hinc denique, conscientiae re– morsus, quo anima irascetur et dentibus suis fremet et tabescet. 2.º) Quoad poenam sensus.- «Discedite a me, maledicti, in ignem aeternum» (9). Jamv-ero discedere non dicitur nisi in rem a nobis distinctam. Ergo agitur de igne a damnatis realiter distincto, qui pa– ratus -est diabolo et angelis ejus. Cum igitur haec dicantur a Christo in ipso instanti prof-erendi sen– tentiam, et sententiae prolatio fi.eri debeat sensu, non metaphorico, sed real!, dicendum est ignem ess-e realem et verum. b) Multis in locis Sacrae Scripturae, Infernus exhibetur tamquam docus torrnentorum» (10), «caminum ignis» (11), «staonum ionis arden– tis sulphure» (12). Stus. Paulus loquitur de flamma ignis (13), et de ardore ignis (14). e) Iste ignis ad-eo est r-ealis et verus ut comparetur igni qui «ctvi– tates Sodomorum et Gomorrhaeorum in cinerem¡, reduxit (15). Ex Traditione.- Patres verbis tam dissertis et claris loquuntur de poena sensus, et speciatim de igne ut instrumento divino ad animas In Inferno degentes torauendas, ut nullum dubium in hac re ma– neat circa realitatem ipsius. l.º) Comparatur enim igni «Etnaei Montis et Vesubii montis qui flagrant nec erogantur»; «sapiens ignis membra urit et reficit, carpit et nutrit» (16). Comparatur igni Sodomorum et Gomorrhaeorum, sed eo est effi– cacior (17). 2. 0 ) Stns. Ambrosius: «In more Rubrum demersus est. popul1Ls Aegyptiorum ... Ea modo praecipitabuntur sacrilegi in lacum ignis ar– dentis». (9) Mt., 25. 41 sgs. (1O) L1w.. 16, 28. (11 l Mt., 13. 41. (12) Apoc.• 21, 8. . (13) II ad Thesalon., 1, 8. (14) Ad Hebr .. 10, 27. (15) II Petr.. 2, 6. (16) Cfr. DTC.. art. Enfer. (17) STUS. JOANNES CHRYSOSTOMUS, in epist. ad Rom., hom. 4, n. 3; STUS. Au– GUS.TINUS, De Civ. Dei, lib. 16, c. 20.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz