BCCCAP00000000000000000000547

382 DE DEO ELEVANTE, th. 9, n. 675-676 qm1m peccatum originale transmittitur per aenerationem naturalem; sirr.ul igitur ac natura humana propagatur peccatum originale. 675. Ccnsura.--a) Definitum est in Couciliis Milevitano et Tridentino quod pcccatum originalc transfundatur per generationem naturalem. Concilium Milevitanum: «Etíam parvulí... veraciter, baptízantur ut in eis regeneratione mundetur, quod aeneru_;_ione contr::txerunt» (2). Concilinm Tridentinum: «Adáe peccatum, provaaatione transfusum, omnibus inest unicuique proprium» (3). Et in Sessione G, c. 3: «Romines, nisi ex semine Adae propagati. nas– cerentur, non nascerentur injusti, cum ea propagatione per ipsmn dum concipiuntur, pro!)riam injustitiam contrahant» ( 4). b) Quod peccatum original-e non propagetur per concupiscentiam, est theologice certum. Pars l.ª: Peccatum originale non propa•gatur per concupiscentiam. Probatur. a) In statu naturae pura-e adesset concupiscentia. Sed non adesset peccatum original-e. Ergo concupiscentia non est causa pee– ca ti originalis. b) «Si duo homines, vir et femina, ex Adamo nati, singulari privi– legio Dei sine libídine generarent, peccatum nihilominus in filias suos transmitterent; non igitur libido generanfüun originalis est causa pec– cati» ( 5). e) ,<Acr:e,~:1t postremo quod si libido esset causa peccati, ille majus peccatum traheret qui cum majori libídine conciperetur. Quod est ma– nifeste falsum, cum peccatum oriainis in omnibus sit aeq·• ..wle-::, (6). Pars 2.': Propagatur per generationem naturalem. Probatur.-Nov¡1 argumenta adduci non debent praeter Concilioruni definitione..; supra citatas. Aliqualis explicatio.-Postquam per documenta Ecclesiae scimus quo– mocto peccatum originale propagetnr in omnibus et singulis hominibus qui naturalis generationis via ab Adamo descendunt, res facile concipi potest; nam, sicut Adamo non peccante, generatio naturalis esset ve– luti vehiculum gratiae sanctificantis in omnes Adami pasteros, sic, post Adami peceatum, generatio naturalis est vehiculum naturae, gratia sanc– tificanti orbatae. Jamvero transmittere naturam humanam gratia sanc– tif1canti orbatam, idem omnino est ac transfundere peccatum originale. 676 Scholion: Utrum generatio naturalis sit causa transmissionis pec– cati originalis, an tantum conditio sine qua non. Responaemus: a) Non esse causam; nam generatio de se omnino indifferens est ad propagandam naturam humanam cum gratia sane- (2) DENZINGER, 102. (3) DENZINGER., 67:J. (4) DENZINGEll, 795. (5) STUS. THOMAS, De Malo, q, 4, a. 6, ad 16. (6) STUS. BELLARMINUS, De amiss. gratiae..., lib. 4, c. 12.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz