BCCCAP00000000000000000000547

DE VOLUNTARIETATE PECATI ORIGINALIS, th. 8, n. 670-672 379 670. Theoria de Adamo capite juridico.-Alii tlixerunt Adamum constitutum fuisse a Deo caput juridicum totius generis humani, ita ut id quud facerct Adamus relate ad observantiam praecepti de non co– medendo ex ligno vetito, censeretur factum ab ejus posteris (7). Ad rem Billuart: «SuJJpono tertio, Adamum fuisse a Deo constitu– tum raput non solum naturale, sed morale omnium hominum quantum ad conservationem aut amissionem justitiae originalis, ita ut ipse Adam et omnes ejus posteri censeri debeant tamquam unmn cor¡Jus cujus ipse Adam sit caput, atque gerat personam omnium in eo in qua est ca– put, et voluntas ipsius in ratione capitis sit voluntas omnium postero– rum; sicque quiclquid vellet in ratione capitis, ipsi etiam vellent, non voluntate propria et personali, sed voluntate communi capitis» (8). Gil. Thcoria de Adamo vicario ¡;;:mcris humani,- Ad praedictas sen– tentias satis accedunt illi Theologi, qui, etsi inclusionem voluntatum in Adaml voluntate ad fabulas amandent, admittunt tamen quemdam nexum moralem ínter voluntatem Adami et totum genus humanum, vi cujus Adamus esset velut vicarius totius generis humani, cui reprae– sentaret Adamus; mutantur utique nomina, sed eadem res affirmatur; quare diximus hanc sPntentiam non satis recedere ab illis, quas ipsi ut falsas et fictitias rejiciunt 672. Nostra sententia.- Quae est etiam Sti. Thomae, proficiscitur ab illls verbis Sti. Pauli, qui, de peccato originali loquens, vocat lllud pecca!um naturae: «Eramus natura filii irae» (9). No·, consideramus non personam Adae, sed totam naturam huma– nam zn Aclamo contentam, ita ut, quando Adamus peccat, simpliciter dicendum est quod tata natura humana per ipsum peccet; ille igitur qui agit, qui operatur, qui comedit de ligno vetito... , est natura hu– mana quae l1ic et nunc in Adamo continetur. Et rem ita componimus: 1. 0 > Deus dedit naturae humanae, in Adamo contentae, gratiam sanctificantem et dona integritatis, ut dotem quasi specificam, seu ut accidens speciei humanae: «Justitia originalis, ait Stus. Thomas, fuit accidens speciei, non qua– si ex principiis causatum, sed tantum sicut quoddam donum divini– tus datum toti naturae» (10). 2. 0 ) Deus tamen voluit hanc velut conditionem naturae humanae apponere (aliquam institutionem divinam necesse est admittere): Si natura humana, quae hic et nunc agit mediante Adamo capite totius generis humani, praeceptum ne comedendi servat, gratiam sanctifican– tem caeteraque dona cum ipsa connexa transmittet de generatione in generationem; sin autem peccaverit, omnia dona semel pro sem– per amittet. 3.º) Peccato semel commisso, gratiam amisit, et ideo natura, ut natura, clonis illis remansit orbata. serctur. unusque ejus consensns vel dissensus, pro omnium consensu v~l dissensu h'.1h 0 rctnr». De ritiis et peccatis, dis. 14, n. 35; MURILLO, La Iglesia Romana t. 3, pag. 201 sqs.; et alii non pauci. (7) MAZZELLA, De Deo Crecmtc, n. 1014 sqs.; et alii multi quorum nomina et opera ibi invenies; cfr. PEscu, OJJ. cit., 11 ~:o sqs. (8) BILLUART, op. cit., De actibus hwnanis, diss. 6, ª· 2; cfr. SACRAE THEOLO– GIAE SUMMA, th. 44, n. 960, ubi abundantem bibliogn¡,phiam invenies de hac re. (fJ) Ad Eph., 2, 3. (10) I, q. 100, a. l.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz