BCCCAP00000000000000000000547

374 DE DEO ELEVANTE, th. 7, n. 660-662 sed per actum voluntarium Adami, qui erat caput et fons totius natu– rae humanae, in quo peccatum originale differt a quocumque alio peccato habituali. Sed, cum, in qualibet essentia, licitum nobis sit, elementum formale et materiale determinare, dicimus in peccato originali elementum for– male reponendum esse in actu voluntario Adami, per quem aversi su– mus a Deo; elementum vero materiale reponendum esse in privatione gratiae sanctificantis. Estne hoc arbitrarium? Minime gentium, nam illud est formale in qualibet essentia quoct tribuit ei speciem. Jamvero privatio gratiae spe– cificatur in esse peccaminoso propter actum voluntarium qui, in nostro casu, r,st actus Ad3.mi. Ergo elementum formale essentiae peccati ori– ginalis reponendum est in actu voluntario Adami; elementum vero materiale, in privatione gratiae sanctificantis. Probatur thesis indirecte per re.futationem aliarum sententíarum. 661. a) Sententia Catharini et Pig-hi. l.º) Secundum Concilíum Tri– dentinum peccatum original-e «ines~ unicuique proprium» (9). Atqui in hac sententia verba Concilii non salvantur, 11am peccatum originale re– ponitur in mera extrinseca irnputat.icme peccati Adae. Ergo haec sen– tentia admitti nequit. 2.º) Seeundum hanc sententiam, p-eccatum original-e esset unum nu– mero_. quod omnibus imputaretur exfrinsece. Atqui si est unum numero non posset dici quod propagaretur per g-enerationem naturnlem -et quod inest unicuique proprium. Ergo idem ac prius. Ad rem Bellarminus: «Respondet Catharinus peccatum illud Ada– mi propagari et transfunc:i non in se, quod fieri nequit, sed in poenis quae ex ipso natae sunt. At Concilium apertissime distinguit peccatum originis, quod propagari dicit per generationem, a poenis quae ex ipso na,\cuntur» ( 10). 3.º) Dicit Concilium Trid-entinum, per baptismum ver-e deleri id quod generatione contraximus. Atqui secundum sententiam Catharini nihil deJ.eretur, sed tantummodo cessaret imputari peccatum. Ergo haec sen– tentia nullo modo sustineri potest. 662. b) Sententia Cardinalis De Lugo, Salmeron... l.º) Haec senten– tia magis accedit ad Concilium Tridentinum, nam in hac senten– tia peccatnm originale inest unicuique proprium, quia ab omnibus mo– raliter commissum est, per hoc quod in voluntate Adami inclnsae erant, non physice, sei moralit'er, volun tates posterorum; pra-eterea admittit privationem gratiae sanctificantis esse effectum primarium peccati ori– ginalis. Attamen non videtur esse admittenda, quia impossibile est ut, ali– quis nondum ,existens, peccatum committat. Jarnvero, cum Adamus peccavit ejus posteri non existebant. Ergo neque peccare pottH,runt. (9) DENZINGER, 790. . (10) STUs. BELLARMINUs, De amíss. oratíae et statu Peccati, lib. 5, c. 16.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz