BCCCAP00000000000000000000546

CONSPECTUS HISTORICUS, n. 33-34 27 tianisme, 1802: momentum aestheticum christianismi simul cum subli– mitate doctrinae consideratur). LAM:C.IENNAIS (Essais sur l'lndijférence en matiére de religion, 1817); LACORDAIRE ( Conférences), BOUGAUD (Le Chris– tianisme et les temps presents), DE BROGLIE (Problemes et conclusions de l'histoire de religions (1886): optime exponit argumentum «trans– cendentiae» ). Hoc ipso tempore, in Hispania, magni nominis apologetae floruerunt, inter quos primum locum tenent J. BALMES (El Protestantismo compa– rado con el Catolicismo), J. DoNoso CORTÉS (Ensayo sobre el Catolicis– mo, el Liberalismo y el Socialismo) et M. MENÉNDEz PELAYO (praecipue in Historia de los Heterodoxos españoles), qui omnes vel Protestantismum impugnanmt, vel difficultates ex scientiis philosophicis aut historicis provenientes dissipare intenderunt. Ecclesia catholica, tamquam factum historicum in quovis momento hujus societatis. ut criterium seu miraculum morale proponitur a Card. DESCHAMPS, Entretiens sur la démonstration catholique de la révélation chrétienne ( 1857); a Card. NEWMAN, Grammar of assent ( 1870), Essay on the deve!opment of christian doctrine (1845), a J. FÉLIX, S. J., Le pro– gres par le christianisme (1860). 34. 8aeculo XX.-Sub infiuxu philosophiae kantianae advenit nova aetas in Apologetica, aetas videlicet Modernismi, in qua non tantum philosophi heterodoxi, verum etiam aliqui Catholici, tum originem Chris– tianismi tum ejus dogmata modo nimis naturali explicare intendunt: centrum hujus philosophiae-religiosae est theoria immanentiae reli– giosae. Haec theoria duplicem tendentiam habuit, unam scilicet heterodo– xam, a Sto. Pio X damnatarr. ut haereticam in Encyc. Pascendi, et aliam quae, a BLONDEL et a L. LABERTHONIÉRE maximo conatu evoluta, sensum 1 :atholicum et orthodoxum sustinere intendit. Haec pugna contra Modernismum in sex primis lustris hujus saecuH magnopere exarsit, ita ut Apologetica Christiana in unam vel in aliam viam tota declinaverit; nec defuerunt aliqui inter Catholicos qui imma– nentiam excoluerint, ut inde philosophos modernos ad se captivarent. In nostris ipsissimis diebus simile quid accidit cum nuperrimis ten– dentiis circa sic dictam Novam Theologiam et Existentialismum. Sunt qui propugnent Theologiam Catholicam jam in decursu temporum acce– pisse. etiam in rebus substantialibus, infiltrationes tum doctrinales 'cum etiam liturgicas, easque in posterum profundius et abundantius admit– tere debuisse ut inde in perfectius cresceret et magis ac magis sese accommodaret indigentiis uniuscujusque saeculi. Sunt et alii qui pro– pugnent tales immixtiones seu infiltrationes in rebus tantum acciden– talibus, prae primis in ipsa nomenclatura, etiam nunc admittendas esse in Theologia, ut inde facilius intelligamur a viris, sic dictis intellectuali– bu,,, nostri temporis. Sunt denique alii tertii qui has immixtiones seu mutationes etiam in rebus accidentalibus omnino rejiciant.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz