BCCCAP00000000000000000000545
794 1 ro. 3. 2-9 quoad animam. Quoad harre, quia visione Dei, « sicuti est », facie ad faciern. (1 Cor. 13, 12), hoc est directa et immediata, plcne satiabi– tur: haec gloria animae redtmdabit in corpus, cui dotes gloriosae ipsius animac transfundentur. N. B. - Hoc tcxtu continctur, qucmadmodum omncs Patres et theo– logi docent, dogma de JJÍsio11c beat!Jirn, qua bcati in cado contemplantur divinanl. csscntiam, non in aliqua similitudinc crcata, sicut in hac vita, sed clarc et immediatc, ut in scipsa est. Quamvi, iuxta axioma thcologicum, « vidcbimus Demn tofllm, sed 11011 totalitcr )). « Vidcbi11111s E11111 >>: pronomcn E11111, quamvis proximc dcsignct Christum sensu cxplicato, includit ctiam Patrem, qui antea nominatus est, uti saepc alias: v. gr. Apoc. 22, 4: (< Et vidcbunt faciem Ei11s », ncmpe Agni et Patris. IV - F i 1 i i D e i n e e p e e e a n t , n e e p e e e a r e p o s - su n t (1 lo. 3, 9). TEXTus: Omnis qui natus cst ex Deo, peccatum 1wn facit: qun– niam semen ipsius in en manct, et non potcst peccare, quoniam ex Deo natus est. Hace inununitas a pcccato intclligenda est sc11s11 co111posito: non peccant, et non possunt pcccare', q11a11di11 in eis semen Dei 1nanct: hace duo, peccare et essc filium Dei, simul stare nequeunt. --- Arbor bona non potest fructus malos facere (Mtt. 7, 17 s.). - Vcritas prin– cipii seu idcae tandiu verificatur, quandiu id quod in principio cnun– tiatur, contingit. Si dico: (< arbor bona non potcst fructus malos fa– cere », non cxcludo illam arborcm posse aliquando fieri malam, ideo– que et fructus malos faccre. Sic in illa sententia nostri textus, (< qui natus est ex Deo, non potest pcccarc », non dicitur huiusmodi beatnm honúnem nmnquam arn.issurum suam condicionem filii Dei, sed as– seritur immunitas a peccato, imo et ciusdem impossibilitas, q11andi11 eam condicionem servet. Hoc confinnatur ex ratione statim addita: « q11011ialll semen (Dei) manet in eo »; quoniam permanet, ideo quandiu permanet. Est idem quod clarius dicit infra (5, 18): « ••• qui natus est ex Deo, non pcc– cat: sed ge11eratio Dei conservat cu111, et malignns non tangit emn ». Possumus igitur concludere: 'asseritur quidem irnpeccabilitas rcnato– rum ex Deo, non tamen asseritnr inanússibilitas illius seminis divini, a quo impeccabilitas illa pendet'.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz