BCCCAP00000000000000000000545

1 10. - EXEGESIS (2, 20-27) 791 facit sequcnti v. 21: « Non scripsi vobis quasi ignorantibus veritatem, sed quasi scientibus eam... ». « Unctio11cm halictis a Sancto », &.r.o --;-oG &.y[ou: hic S a ne tus est Clzrist11s, a quo fideles 1111g1mt11r, id est, gratia et donis Spiritus Sancti on1antnr, maxim.e in ordine ad cognoscendam veritatem revelatam. Ipse Icsus, quem « unxit Deus Spiritu sancto et virtute » (Act. 10, 38), promisit apostolis et fidelibus eundem Spiritmn veritatis, q1ú eos ln– mine suo et gratia repleret et m1geret. Altera pars versiculi, « et nostis onmia », in graeco est r.ú:,,--;-zc; == 011111cs, id est, '011111cs !los illsfmcti cstis de his'. Itaque vacat disputare, - ut facit v. gr. Esnus -, utrum illa scientia univcrsalis de rebus fidci (nostis 011111ia), praedicctur de singulis fidclibus, an de singulis ecclcsiis, an de solis Episcopis et pastoribus earum, qui fidcles 011mia doccnt. Agitur de fidclibus, qui 011111cs, m1ctione Spiritus a Christo eis impertita, scientiam veram, salvificam possident. 11. 27 - Hace unctio Christi, quae christianos docet, sednlo est custodicnda: « Et uos, 1111ctio11c111 q11a111 acccpistis ah Eo, 111a11eat in uohis >> 68. To zp1,crp.C1. un et i o , qua Christus suos fidcles m1git, est ipse Spi– ritus Sanctus, a Christo datus, ut doceat eos onmia ad fidem perti– nentia, et suggerat cis, id est, in memoriarn eis revocet, infimdendo quoquc intellectioncm omnium quae Christus ipse docuerat. In Vul– gata, quac legit << ma11cat », habetur cxhortatio ad conservandam m1ctio– nem Christi, et veram doctrinam quam ipsa communicat. - In graeco autc111 cst indicativus modus ¡J.±vst = 111a11ct: loANNES ncrnpe testatur, sicut supra 2, 20, fidcles csse sufficicntcr instructos, ut errores anti– christorum dctcgcre et vitare possint. -· « Non 11ecesse hahctis 11t ali– q11is doceat 110s »: non indigetis ut quis res vcl dogmata nova vobis proponat, his quae Christus vos i:ntus docct, et per Ecclesiam propo:nit, contraria. N. B. - Hace verba non simt accipienda, ut facim1t Protestantes, de libero examine, et de negatione magisterii extemi. Hoc enim pu– gnat cum conunendatione paulo superius (2, 24) posita, de necessitate manendi in doctrina tradita eis ab initio. - Unctio gratiae non ex– cludit lll agisterium exterm1111, imo illud supponit et complet: facit nempe 68 -ro zpi:crµ.O( quod potest esse et nominativum et accusativum, Vulgata, admit– tens soloecismum, vertit per accusativum, ob attractionem inversam relativi. Sic itaque lcgendum: 'Quod ad vos attinet, 1111ctio quam accepistis ab Eo, maneat in vobis'.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz