BCCCAP00000000000000000000545

786 1 ro. s, 9-12 mano, quando praedit1m1 est debitis condicionibus; rn.ulto minus re– cusare debemus fidem testimonio divino, quod maius est: nam. cum pro– cedat ab ipsa veritate, nequit esse falsum: ideoque amplectendmn est. N. B. - Cum in triplici testimonio sermo fuerit de Spirit11, exspecta– rctur nunc eiusdcm Spiritus mentio, hoc modo: « Si testimonium homi– num accipimus, testimo11i11111 Spirit11s maius est »; mutata tamcn phrasi, di– citur: « tcstimonium Dei maius cst »: hoc probat Spirit11m esse Dc11111, et ídem valere testimonium Spiritus ac testimonium Dei. « Quoniam hoc est testimonium Dei (q11od 111ai11s est: hoc deest in gr.); quoniam testificatus est de Filio suo ». Deus pluries de Iesu tamquam Filio suo testificatus est: in baptismo, in Transfiguratione, in Icrusalem, quando vox facta est de caelo (Jo. 12, 27-30), in pas– sione, etc. - Cum tale habeamus testimonium, debemus credere id quod ipsmn testatur, nempe Iesum esse Filimn Dei. v. 10 - « Qui credit in Filii1111 Dei, habet testimo11i11111 Dei 61 í11 se»: id est, credit testimonio ipsins Dei, innixus Dei veritati; intime per– suasns de veracitate Dei, Deo hm1c honorem defert. - Qui e con– tra non credit Deo, (Vulgata 'Filio'), habet De1m1 tamquam menda– cem, nam non admittit testimoni1m1 quod dedit de Filio suo. En quam. solido fm1damento nitatur fides in divinitatem Christi; ipsi videlicet testimonio Dei, qui, smnma veritas et veracitas, nec falli nec fallere potest. 11. 11 - « Et hoc est testimoni11111, q11011ia111 vitam aetemam dedít 11obis Deus. Et haec vita i11 Filio eí11s est ». - Testimonitrm Dei etiam hoc continct: dcdisse emn nobis vitam aeternam, quae est in Filio suo, tamquam Mediatore et dispcnsatore eiusdem vitae. Ideo, qui habet in se (hoc cst, qui accipit fide) testimonium Dei, habet quoque in se id quod in eodcm testimonio continetur; nempe 11itat11 aetemam gra– tiae et gloriae; quia habet Icsum, Filium Dei, huius vitae aeternae fontem et dispcnsatorem. v. 12 - Pides in Ics111<tamquam Filimn Dei, vitae aeternae fontem et mediatorem, est 11ecessaria ad saltttem: ideo categorice concludit lOANNES: « Qui habct Fili11111, habet vitam: qui 11011 habct Fili11111, vitam 11011 lwbet » 62: qui habet (et ille solus) Filit1111 (per fidem), habet et 61 Nomen 'Dei' post 'tcstimonium', cst glossa, sed apte scnsum exprimens. 62 Cfr. lo. 3, 36.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz