BCCCAP00000000000000000000545

784 1 !O. 5, 6-12 7, Quoniam tres sunt, qui testimonium dant (in caelo: Patcr, Ver– bttm, et Spirít11s sa11ct11s: et lii tres 111111111 s1111t. 8, Et tres s1111t, q11í te– sti111oni11111 dant in terra): Spiritus, et aqua, et sanguis: et hi tres unum sunt. 9, Si testimonium hominum accipimus, tcstimonium Dei maius cst: quoniam hoc cst testimonium Dei, quod maius est, quoniam testificatus cst de Filio suo. 10, Qui credit in Filium Dei, habet testimonium Dei in se. Qui non credit Filio, mendaccm facit eum: quia non credit in testimonimn quod testificatus est de Filio suo. 11, Et hoc est testimonium, quoniam vitam aeternam dedit nobis Deus. Et hace vita in Filio eius est. 12, Qui habet Filium, habet vi– tam: qui non habet Filium, vitam non habet. EXPLICATIO 1'. 6 - Veritas :filiationis divinae Christi, quae nobis credenda pro– ponitur, certissima est, utpote testimoniis omni exceptione maioribus confirmata. - « Hic est qui 11e1iit per aq11am et sa11g11i11e111 »: hic Iesus, nempe Filins Dei, ue11it, missus a Patre, et se manifestavit per aquam et sa11g11i11e111. Videtur fieri allusio ad duo facta historica in vita Icsn, summi momenti: a) ad b a p t i s 111 u 111 per aq11am significatum, in quo Pater testificatus est Icsum essc Filium suum dilcctum, et Spiritus sanctus, dcscendens et n1anens super eum, idem testimonium confir– mavit; b) ad pass ion e m et mor te 111 lEsu, per sanguincm significatam, in qua praetcr suam veram humanitatem, manifcstata cst ctiam sua diui11itas, in miraculis ad cius mortem patratis: propter quod agnitus et confcssus est a Centurione Filius Dei (Mtt. 27, 54). - In– stantia addita, « non in aq11a s0!11111, sed in aqtta et s@g11inc », videtur po– sita contra errorem Cerinthi alionunquc falsonun doctonun asscrcn– timn aconem Christmn vcnisse in Iesum in baptismo, sed eum dercli– quisse in passione; unde nulla fuit vera redemptio, cum simplex horno Iesus passus sit. Asserit itaque loANNES identitatem Iesu Filii Dei cum Iesu Christo per totam suam vitam: idem est et qui baptizatus est, et qui passus et mortuus est 57. 57 Aq11a et sa11g11is explicantur a quibusdam Patribus et expositoribus de istis ele– mentís e latere Christi dormicntis manantibus ad lanceae militis tranfossioncm. At videtur potius intclligcnda, ut diximus, de baptismo et de passionc Christi: a) quia in Cruce cxivit primum sanguis, dcinde agua: in hoc autcm loco insistitur in or– dine inverso, aqua et sm1g11is: b) quia IoANNES in sua Epístola habet prae oculis dictum crrorcm Ccrinthianorum; undc voluit primo poncre baptismmn (aquam), dcindc passioncm (sanguincm).

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz