BCCCAP00000000000000000000545

1 IO. - EXEGESIS (5, 1-5) 783 tionem mandatorum Dei, omnibus modis incitat. - Igitur, iusti:fi– cato, quandiu gratiam regenerationis servat, mandata Dei facilia sunt. IoANNES, uti patet, argumentur ex natura reí: agitur de mandatis quae Deus irn.ponit filíis suís; iamvero, naturale est ut pater non nimis gravet filios, nec filii in quibuslibet patris mandatis inveniant difficul– tatem, quia Deum diligunt, et omnia suavia et levia efficit amor. Non vero vult IoANNES negare difficultates quae provenim1t ex nostra na– tura vitiata et multis tentationibus obnoxia: hae tamen difficultates superari possu11t gratia, quae nemi.ni denegatur. « Et haec est 11ictoria, quae t1i11cit 11wnd11111, fides nostra »: hace victoria de mm1do, quae in prima parte huius versus attribuitur 11atít1itati ex Deo, id est gratiae divinae nos regcneranti, nunc attribuitur fidei; quia fide instificamur, et quia fides in Christum, mundi victorem (lo. 16, 33), fiduciam et certitudinem nobis ingerit de atuciliis ad hanc victoriam necessariis. Fides in certamine nos roborat propositis praemiis: mide Paulus hortatur christianos ad sumendum swt11111 fidci, in quo possint omnia tela neq1ússimi ígnea extinguere (Eplz. 6, 16); et Petrus pariter com111endat eandem fidcm ad resistendum diabolo, qui « tamquam leo rugicns cirnút quaerens quem devoret >> (1 Pe. 5, 8 s.). 11. 5 - « Quis est qui t1i11cit 1111111d11111, 11isi q11i credit q1w11íam les11s est Fili11s Dei?» - Comparatio huius versus cum 1 º ostendit Clirist11111 sumí totaliter, id est, Fíli11111 Dei. - Dixerat christianos triumphare de 1mmdo per fidem: llllllC dicit qualis articulus fidei det eis talem triumphum; illc ncmpe quo cred1mt les11111 esse Fili11m Dei. - Non vult dicere IoANNES hU11c articulum, aliis exdusis, esse satis ad victo– riam de mm1do rcportandam, et ad salutem conseqncndam; sed co111- memorat id quod est essentiale et specifiwm in fide christiana; credere videlicet in Iesurn., Messiam et Filium Dei. Cum agat de modo vin– ccndi mundmn, indicat fidem in Christmn, q1ú prunus de eo trium– phavit: « Confidite, ego vici mundum» (lo. 16, 33), - Interrogatio rhetorica, « Q11is... , nisi... ? » dat emphasim, et dicit: 'q11i credit, et nemo alius, hanc victoriam obtinebit'. B) DIVINITAS CHRISTI t r i p 1 i e i e o n s o n o e t v e r i d i e o testimonio confirmata, fide credenda est, ut vita aeterna apprehendatur (5, 6-12). TEXTUS: 6, Hic est, qui vcnit per aquam et sanguincm, lesus Christus: non in aqua solum, sed in aqua et sanguine. Et spiritus cst, qui testificatur, quoniam Christus (gr. Spiritus) est veritas.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz