BCCCAP00000000000000000000545
110. - EXEGESIS (2, 3-11) Eius non custodit, mendax est, et in hoc veritas non est. 5, Qui autem. servat verbum Eius, vere in hoc caritas Dei perfecta est; et in hoc scimus quoniam in Ipso sumus. 6, Qui dicit se in Ipso manere, debet, sicut Ille ambulavit, et ipse ambulare. 7, Carissimi, non mandatum novum scribo vobis, sed mandatum vetus, quod habuistis ab initio: Mandatum vetus est verbum, quod audistis. 8, Itermn mandatum novum scribo vobis, quod verum est et in Ipso et in vobis: quia tenebrae transierunt, et verum lum.en iam. lucet. 9, Qui dicit se in luce esse, et fratrem suum odit, in tene– bris est usque adhuc. 10, Qui diligit fratrem snum, in lumine ma– net, et scandalum in eo non est. 11, Qui antem odit fratrern suum, in tenebris est, et in tenebris arnbulat, et nescit quo eat: quia te– nebrae obcaccaverm1t oculos eius. 777 11. 3 - Criteriu111, 11011 quidem infallibile, (quod in hac vita, 111s1 ex speciali revelatione, haberi nequit) 4 7 , sed 111orale cognitionis Dei Eiusque dilectionis ex parte nostra, est observatio mandatorum Eius.. - Cognítio Dei de qua hic agitur, non est nuda notitia vel scientia. sohmunodo theorica, sed est cognítio a.ffectí1Ja et 1111ítí1 1 a; illa nempe,. de qua Sapiens dicit: « Nosse te, consununata iustitia est » (Sap. 15, 3). - Hace notitia est íntima experie11tía quam habemus de 11nio11e nostra ct111t Deo, de qua, uti patet, non possmnus in hac vita habere certitu– dinem metaphysicam, vel certitudinem fidei, etú non potcst subesse falsmn, sed utique ccrtitudinem moralern.. Criteritm1 autem in quo fundatur hace certitudo est observantia mandatonun Dei. - Pro– non1ina « Emn », « Eius », refcrmltur ad De11111, prout in Christo et per Christum nobis se cognoscendum praebet, et vohmtatem suam prae– ceptivam nobis manifcstat. v. 4 - Ex hoc versu apparet notitíam de qua agitur, non esse soluni theoricam, sed imprimís practícam, quae proi:nde secumfert actmn volw1tatis. « Qui dicit se nosse Eu111, et 111andata Ei11s 11011 wstodit, 111e11dax cst... »: videtur alludere ad haereticos, qui gloriabantur de scientia exinúa renun divinarmn, et gnosí initütos sese dicebant, quin de vita. recta et morigera.ta curarent: ac si fides vera essc posset sine carita.te ~ id, est, sine bmús operibus per quae vera fides se ma:nifestat: huiusmodi horno 111mdax cst; contra veritatem obiectivam et subiectivam, seu. contra propriam conscientiam loq1útur. 47 Conc. Trid., sess VI, De it1stificatio11c, cap. 9, can. 13-16 (E11c/1 Symb, nn. 802. 823-826).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz