BCCCAP00000000000000000000545
1 IO. - EXEGESIS (1, 7-9) 773 deambulationis in luce, est totalis et continua purificatio a quibusvis peccatis, per sanguinem Christi, Filii Dei: << et sanguis I. Christi, Filii Dei, e1mmdat nos ab omni peccato »; ac si diceret: 'nemo, dum vivit, ita in luce ambulat, ut non aliquae tenebrae eum obscurent' 36; sed ah istis maculis, ab onmi iniquitate, semper emundatur homo per vim re– demptricem sanguinis Christi. N o t a efficaciam perennem quoad tempus, universalem quoad peccata (et personas 2, 2) sanguinis Christi. - His verbis, uti apposite animadver– tit EsTius G., confodit IOANNES tres haereses; IHa11icl1aeon1111, negantium ve– ritatem humanae naturae Christi ('sanguis Iesu'); Ebionítamm, qui negabant Christum esse Deum ('Iesu, Filii Dei'); Nestoria11or11111, qui personam in Christo dividebant: (est una eadcrnque persona, nam dicitur 'sanguis Fi– lii Dei'). B) NECESSITAS CONFITENDI PECCATA PRAETERITA, DEVITANDI FU– TURA (1, 8-2, 2). TEXTUS: 8, Si dixerirnus quoniam peccatum non habemus, ipsi nos seducimus, et veritas in nobis non est. 9, Si confiteamur peccata nostra: fidclis est, et iustus, ut rernittat nobis peccata nostra, et emundet nos ab omni iniquitate. 10, Si dixerimus quoniam non peccavunus: mendacem facimus emn, et verbum eius non est in nobis. v. 8 - Imprimís necesse est agnoscere se peccatorem; et hoc ipsum pertinet ad deambulationem in luce, quae supponit agnitionem veri– tatis. - Qui superbe negat se esse peccatorem, non in veritate, sed in tenebris manet, seipsum illudit et seducit. - IoANNES non solum supponit horninem qui in luce ambulat, posse peccare (v. 7), sed as– serit hoc de facto contingere, et seipsum inter peccatores computat, dum ter loquitur prima persona plurali: « Si dixerimus quoniam pec– catum non habemus, ipsi nos seducimus... »: nam oracultm1 divinum falli nescium dicit: « Quis potest dicere: mundum est cor me1m1, purus sum a peccato? » 37. v. 9 - Non sufficit agnoscere se peccatorem; opus est praeterea confiteri peccata sua ad obtinendam remissionem et purificationem. Sed, de q11ib11s peccatis, et de qua corifessione sermo est? - De peccatis 36 Id statim v. 8 dicit: cfr. lac. 3, 2; « in multis offendimus omnes »; et Christus docet nos orare semper: « dimitte nobis debita nostra" (-Mtt. 6, 12). 37 Pro,,. 20, 9: et cfr. 3 Re 8, 46; 2 Par. 6, 36.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz