BCCCAP00000000000000000000545

1 IO. - ANALYSIS 771 da.ti dilectionis proximi (2, 3-11): ambulationi in luce oppoHÍtllr a) amor mundi inordinatus (2, 12-17); b) errores antichristorum (2, 18-28). In a 1ter a parte (2, 29-5, 13), idea praecipua est .filiatio divina christianorum: « Videte qualem caritatem dedit nobis Pater, ut .filii Dei nominemur et simus » (3, 1): « Carissimi, nunc _fi/ii Dei s11111lls » (3, 2). - Filiatio divina est, a) imitatio iustitiae divina.e, et procedit ex Dei a.more: b) exigit sanctitatem et fugam sollicitam peccati (3, 3-10). Sicut Deus est iustus et sanctus, ita eius filii esse debent. Peccatum vitandum, c1uia qui facit illud, non Dei, sed diaboli filius est. e) Signum certum huius filiationis est dilectio proximi (3, 11-24): ca– ritas fraterna 1nalum. proximo non infert, (exemplum Caín, qui ex mali– gno erat); sed omni modo bonum fratrum promover; imo usque ad sa– crificium propria.e vitae pro fratribus, ad excmplum Christi, parata est: « J¡¡ lzoc co,(;IIOt1i11111s caritate111 Dei, q11011ia111 ílle (Christus qui Deus est) a11i- 111a111 s11am pro 110bis pos¡¡it; et 110s debenws pro fratrilms animas po11ere >> (3, 16). d) Aliud signum filiationis divina.e in nobis est prcifcssio verae .fidei circa Ie– Slllll, Verbu1n Dei Incarnatum, venun Deum et verum hominem. - Hic est qua.si lapis probationis filiorum Dei et filiorum diaboli; Spiritus verita– tis et spiritus erroris, antichristi et pseudoprophetae qui so/1m11t Ies111n, my– sterium Incarnationis Eius destruentes (4, 1-6). e) Nota distinctiva esselltia– lis filiationis divina.e est amor, quia De11s ipse caritas seu amor est (4, 7-21). Hic autem amor complectitur Deum et proximum. Caritas Dei et proxi– mi sunt inseparabiles: « Si q¡¡is dixerit, q110Hiam di ligo De11111, et Jratre111 s1111111 odit, 111e11dax est: qui ellilll 11011 dil~r;it Jratrem s1111m q11em t1idct, De11m, q¡¡cm 11011 vidct, q11omodo potest dil(r;erc? ». - << Et lzoc 111a11dat11111 habenws a Deo, 11t q11i diligit Dc11111, diligat et fratrem su11111 » (4, 20 s.). f) Filiatio divina innititur fidei in Iesum, verum Messiam et Filium Dei: cui testimonium perhibent Spiritus, et aq11a, et sanguis. Deus ipse testifica.tus est de Filio suo, dum con– tulit nobis vitam aeternam, qua.e in Filio eius est, et c1uae apprehenditur per fidem in Eum. - Fideles igitur ad quos scribit loANNES, suscipiant laetantes bonum nuntium quod eis affert apostolus his Litteris: « eos, nempe, qui credunt in Iesum Filium Dei, vitam aeternam habere » (5, 1-13). C 1a u su 1a (5, 14-21). Vis orationis. Meminerint fideles al- tissimae dignitatis christianae ad quam evecti swlt, ut cidem confor– miter vi vant. CAPUT II SPECIMINA EXEGETICA Seligimus duas pcricopas, unam ex priori (1, 5-2, 11), aliarn ex altera parte Epistolae (5, 1-13). - His addcmus a p pe n di e e m, quosdam locos difficiliores Epistolae breviter explicantem.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz