BCCCAP00000000000000000000545
770 1 IO. - ANALYSIS Concilii Tridentini de auctoritate Vulgatae non intendit ei conferre authenticitatem criticam, sed i11ridica111; id est, eam declarare instru– mcntum inridice validum in probationibus, disputationibus... ; et sic textus qui ante Decretum erant critice dubii, post Decretum in eadem condicione rem.anserunt, et ulteriori investigationi pennittebantnr. - Praeterea, verba Decreti quae obiciuntur, nempe « libros integros wm 011111ibus suis partib11s », respiciunt c1uasdam pericopas evangelicas bene definitas, quae in dubium vocabantnr, quaru111 genuinitatem voluit Concilium in tuto ponere; du111 de C o 111 111 a t e Ioam1eo nulla in Concilio fit mentio. - De111mn, ipsa restrictio in Decreto apposita, dum dicit 'libros integros' in Canone superius pasito enmneratos 'cum omnibus stús partibus' recipiendos esse, sed 'prout in Ecclesia catholica legi co11s11e11enmt, et in 11etcri Vu{~ata latina editione habe11t11r', ex– cludit C o m m a Ioam1eum a consideratione Concilii: nam neque dici potest legi consuevisse in Ecclesia catholica quod in tota ecclesia Orientali, et partim per longum tempus in ecclesia latina ignoratum est; ncque in priniigcnia genuina editionc Vulgata habebatnr. § 7 - DIVISIO EPISTOLAE. Fcre omnes convcniunt in assercnda difficultate alicuius logicae et strictac divisionis, cum eaedcm ideae saepe recnrrant, licet novo modo propositae, et progressive evolutac: quapropter auctores non conscntimit in nmnero partimn assignando 35 • - Apta videtur di– v1s10 in duas partes, praeter Introductionern et clausulam. § 8 - ANALYSIS EPISTOLAE. In I 11 t ro d u et i o 11 e (1, 1-4) vi11dicat loANNES suam auctoritatem tcstis ocularis, et annuntiat fincm sui scripti: ut illi 11empc, sicut ipse, Deo coniuncti mancant et gaudio implcantur. In p r i m. a parte (1, 5-2, 28), idea praecipua cst 1u x, (quae cohae– ret cum fide et cognitione Dei): sicut Dc11s /11x cst, ita christianus debet in luce ambulare. - Hoc secumfert, a) necessitatem union.is cum Deo et pro– ximo (1, 5-7); b) vitam ordinatam, a peccatis clongatam (1, 8-2, 2). - Ambulatio in luce oste11dit11r impletione m.andatornm Dei, pracscrtim man- 35 BoNSIRVEN, DE AMBROGGI, ScHNACKENBURG, alii, tres partes distinguunt: VREDE, CHAINE, PRADO, alii, d11as partes statuunt. In prima (1, 5-2, 28) agitur de com– munione cum Deo, qui est lux: in altera (2, 29-5, 13) de filiatione divina hominibus per Christum communicata.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz