BCCCAP00000000000000000000545

PRIMUM ITER PAULI 17 E Cypro profccti ascendcrunt ad ora mant1ma Asiae minoris, appcllentes ad Attaliam, et inde venientcs Pcrgen Pamphyliae, unde iuvcnis l. Marcus « discedens ab eis, rcvcrsus est Hierosolymam » (13, 13). - Paulus autcm et Barnabas, pertranseuntes Pergen, ascenderunt usqnc Antiochiam Pisidiae, ubi Paulus cclcbrcm orationem habuit in synagoga iudacorum, quorum multi conversi sunt 1 o. Excitata vero persecutionc iudaeormn non credentimn adversus eos, cxienmt ab Antiochia, et dcscenderunt Ico11i11111, ubi multo tempore demorati stmt cum magno Evangclii profcctu, « ita 11t crederet iudaeo– rum et graecort1111 copiosa 1111tltit11do » (Act. 14, 1-3): usquedum commota adversus cos civitate a iudaeis incredulis, qui volebant eos contumeliis afficere et lapidare, confugenmt ad civitates Lycaoniae, Lystram et Dcrbcn (14, 2-6). Lystris, ob miraculum sanationis dandi ex utero matris suae a Paulo patratum, gentes illac tam vehcmenter commotae sw1t, ut apos– tolos acclamaverint de o s , « et JJocabant Bamaham I o 11 e 111 , Pmt!11111 11cro 11:í e re II r i 11 111 >>, et iam onuua parabant ut sacrificium eis offer– rent. Paulus, instanter cos dchortatus ne tale quid facerent, - na1n et ipsi crant non dii sed homincs mortales --, hinc sumpsit occasionem loqucndi eis de Deo vivo, Crcatore cacli et tcrrae, Bcnefactorc mwu– fico onminm, etiam in ordine naturali, qui paticnter hucusque susti– nuit deviationem hominum ab Eo, sed nunc ammntiat onuübus ut relictis idolis convcrtantur ad Eum (Act. 14, 15-17). Nota - Habetur híc specimen praedicationis Pauli ad gentiles, sicut et in oratione ad Areopagitas Athenarum (Act. 17, 22, 31): m:¡z11111e11ta des11111it non ex Scriptura, ut facit in sermone ad iudaeos Antiochiae Pisidiae (13, 16-47), sed ex rntio11e, et ex cxperic11tia directa. Inter ipsos autem gentiles distinctionem facit Paulus quoad modum proponendi hace argumenta: cum auditores sunt homines plebei et rudiores, ut Lystris, recolit eis beneficia divina in ordine naturali: Deus mittit pluvias quae agros fccundent, et dis– ponit stationes anni cum fructibus unicuique earum propriis, et sic paterne providet hominum nutrimento, et implet laetitia corda eorum. Cum autem auditores gentiles sunt cxcultiores, ut philosophi Athenienses, argumenta eis proponit altiora, eaque amplius evolvit, citatis etiam philosophormn et poetanun, quos ipsi noverant, sententiis. - Omnes aute111, et rudes et ex– cultos, ad paenitentiam invitat, ostensa Dei patientia et bonitate (14, 15 s.; 17, 30), qui non vult punire pro merito, sed parcere et salvare. 10 Cfr. infra cxpositioncm huius pericopae (Act. 13, 16-52), orationem Pauli ad iudaeos Antiochiae Pisidicae contincntís.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz