BCCCAP00000000000000000000545

14 ACTUS APOSTOLORUM in solario domus in qua hospitabatur oraret, habuit v1s1011en1 lintei de cado descendentis, et onmis generis animalia, munda et immunda, continentis, e quibus indiscriminatim ad comedendum voce caelesti invitabatur. Cumque ille recusaret, opponens legem mosaicam, ani– malia immunda manducare vetantem, audivit vocem dicentem sibi: « Quod Deus p11rificavit, tu co1111111me ne dixeris » (10, 15). - Sensum spiritualem visionis intellexit Petrus, cum paulo post, vocatus a legatis Centurionis Cornelii in Caesarea, qui erat gentilis, licet proselytus, accepit a Domino mandatum etmdi cum eis, et votis Cornelii satis– faciendi. Obtemperans Petrus Domini mandato, venit Caesaream, et ingressus domum Comelii, qui cognatos et am.icos suos ad Petrum honorifice suscipiendum convocaverat, declaravit illis sensum. visionis habitae sic: « ... mihi ostcndit Dcus ncmincm co1111111111e111 aut i1111111md11m dicere hominem », et « in veritatc comperi quia 11011 est perso11an1111 acceptor Deus, sed in 011111i gente q11ae ti111et Eum et operat11r i11stitia111, acccpt11s est illi » (10, 28. 34. 35). - Dum Petrus loquebatur ad eos de Deo, qui vult onmes salvos fieri, et de Iesu per quem renússionem peccatorum accipiunt onmes qui credunt in Eum (10, 43), cecidit Spiritus Sanctus super 01m1es qui adera.nt . Quod cum vidisset Petrus iussit eos bapti– zari (10, 44-48). Hace a.ctio Petri quibusdam ex circumcisione fideli– bus (id est, iudaeochristianis) admira.tioni et fere scandalo fuit (11, 1-3): sed audita verídica. qua.m Petrus eis dedit cxpositione factormn (11, 4-17), non modo infensum in eum animum deposuerw1t, sed « glorificaverunt Deum, dicentes: 'E~ftº et gentilms paenitentiam dedit Dcus ad vitam' » (11, 18). - Hoc factum Cornelii, et doctrina imiver– salitatis salutis in eo contenta. tam. alte impressum menti Petri reman– sit, ut post plures annos in Concilio Apostolorum (ann. 50/51) eius menúnerit (Act. 15, 7-11). In posterum igitur nemini salutem. in Christo quaerenti, undecmnque tandem ipse proveniat, ostium Ecclesiae cla.u– dendum erit, sed omnibus aequaliter patebit. Hace norma a Petro prirnurn ex divina revclatione statuta, secundum qua.m sola fides in Christlllll, per susceptionem ba.ptis1ni professa, decla.ra.tur múca con– dicio ad ingrcdiendum in Ecclesiam, non erat nisi practica applicatio verborum Christi: « Euntes in mundum wúversum praedicate Evan– gelium omni creaturae: (docete, µ.cx.1h¡-rsucrixv-rsc; = facite [núhi] discí– pulos, omnes gentes): qui crediderit et baptizatus fuerit, salvus erit: qui vero non crediderit, condemnabitur » (Me. 16, 15 s.; Mtt. 28, 19); ubi nullam ponit Christus linútationem populi vel stirpis, sed omni– bus prorsus honúnibus, indicatam condicionem ponentibus, salutem offett.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz