BCCCAP00000000000000000000544

PASSIO D. N. J. CHRISTI: MTT. ce. 26-2"; PARALL. 385 Ratio veniae concedendae a Patre, nempe ignorantia, vera erat, etiam de iudaeis intellecta: nam etsi horrendum scelus commiserint, a quo Christus eos non excusat, tamen veram naturam sui sceleris, nempe deícidíi, non perspexerunt. Secundum verbum: « Amen dico tibi: Hodie mecum eris in para– diso >> (Le. 23, 43). Unus e latronibus, postqnam socium suum, qui Christum blasphemare non cessabat, de sua temeritate corripuit, ipse, peccata sua confessus, et Christi innocentiam protestatus (v. 42), petit ab Eo, ut memor sit eius, cum venerit in regnum suum (gr. ev "?i ~0(.– mt..dq<. croü, = in regno tuo): id est, « cum proxime veneris in maiestate tua regia», ut vulgo iudaei credeba11t de Messia. - Christus ei pro– mittit: « Hodie mecum eris in paradiso »: plus accipit latro quam petie– rat: « 11011 tantum tui memor ero, sed hodie in ?aradisum te recipiam ». Para.disus in ore Jesu tune loquentis, erat sinns Abrahae, ubi animae iustorum morabantur 7 6, quo Jesus in marte sua descendit, replens gaudio et felicitate -sanctas ibi exspectantes 77, donec die Ascensionis cum omnibus illis in caelum, ex tune patens, victor intravit. Tertium verbum: « Dicit matri suae: Mulier, ecce .filius tuus. Deinde dicit discipulo: Ecce mater tua ». - Hoc verbum in solo IV Evangelio traditur (Jo. 19, 26 s.). Maria, Mater Jesu, cum aliis piis mulieribus, et Joanne, discipulo dilecto, iuxta crucem erat; et Jesus, volens adimplere pietatis officium, providendo matri suae solacium et adiutoriuo, assignat ei Joannem, discipulum praedilectum et virginem, qui amore filiali curam eius ha– bebit; pariter Joanni commendat matrem suam ut eam quasi propriam matrem veneretur, diligat, eique in omnibus provideat. - At, prae– ter hunc sensum obvium et litteralem, admit:endus est in his verbis cum plerisque omnium temporum interpretibus sensus altior, spiritua– lis, a Jesu loquente intentus: nempe, de matemitate spirituali, univer– sali B. M. Virginis quoad omnes redemptos, et eis bona redemptionis provideat. Joannes pyrsonam onmium redem.ptorum gerebat, et filia– tionem spiritualem respectu Mariae ipse inch:)abat. Iste sensus altior videtur postulad a modo quo scena describitur: a) appellatio « mulier »; b) expressio « ecce mater tua », licet mater Joan.,. 1.is, Salome, praesens ibi esset, ut ex Synopticis constat; e) indoles spiritualis IV Evangelii; d) cura qua Evangelista distinguit et separat hanc scenam a ceteris eam circum... dantibus: et quidem, a praecedenti, de divisione 'vestimentorum, adc.. 76 Cfr. parabolam evangelicam Lazari et Epulonis: (Le. 16, 19-31). 77 Cfr. I Pe. 3, 19; Eph. 4, 9 s.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz