BCCCAP00000000000000000000483

86 DE INTERPRETATIONE S. SCRIPTURAE Exinde omnis interpretatio quae supponit hagiographum, quando nempe ut auctor inspiratus scribit, quamcumque con– tradictionem, ve! quemcumque errorem sive religiosum sive profanum proposuisse, repudianda est ut inepta vel falsa. Verumtamen explicatio quae non adversatur analogiae fidei non eo ipso est vera, cum piures interpretationes ejus– dem loci biblici possint ad illam accommodari ( 1 ). e) obligatio: « sequenda est ». Quae obligatio potius est negativa, cum ope hujus analogiae interpres praesertim rejicere debeat falsas et ineptas expositiones. Cap. III. - DE INTERPRETATIONIS HISTORIA. l. - De exegesi Judaeorum. Antiqui Judaei hellenistae, qui philosophiam Graecorum cum reli– gione mosaica conciliare studcbant, interpretationi allegoricae nimis indulgebant. Inter quos eminent interpretes scholae Alexandrinae: ELEA– ZARUS (Ps.-Aristeas), ARIST0BULUS, et praecipue PHIL0. • Reliqui Judaeorum interpretes non tam S. Scripturae sensum quae– rere et inventum exponere conati sunt, quam novas doctrinas argumen– tatione, locorum combinatione, allegorica interpretatione inquirere. Haec inquisitio diverso modo instituebatur prout circa legem aut circa historiam et partes librorum dogmaticas versabatur • (2). Inquisitio circa legenz (Halaka) habetur praecipue in Mishna, To– sephta et in Talmud necnon in antiquioribus Midrashim (commentarii). Inquisitio autem circa historianz et partes dognzaticas nzoralesque librorum (Haggada) praevalet in recentioribus Midrashim. Interpretes, qui variis artijiciis conantur doctrinas, suas e Bib!ia detegere, vocantur Qabbalistae. Medio aevo eminent pfzilologi (Rashi, Abram Ben-Esra, Joseph, (1) Revelationes privatae, si authenticae sunt atque ab Ecclesia approbatae aut saltem ab hominibus beatificatis ve! canonizatis scripto mandatae, cum fructu aliquando consuli possunt, sed cum debita pru– dentia, quia non sunt ab omni errore destitutae. De illis valet dictum s. PAULI: • Prophetias nolite spernere, omnia autem probate, quod bonum est tenete > (/ Thess. 5, 20). (2) SIMON-PRADO, Propaed. 303.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz