BCCCAP00000000000000000000483

74 DE INTERPRETATIONE S. SCRIPTURAE Si deductioni rationali accedit explicatio et propositio infallibilis Ecclesiae, consectarium assensu fidei recipiendum est et tanquam sensus biblicus, mediate saltero, considerari potest (1). § 3. - De sensu accommodato. Notio. Sensus accommodatus est ille, quem homo adaptat verbis s. Scripturae praeter illum sensum quem hagiographus intendit; est potius accommodatio Scripturae quam sensus scri– pturisticus. Quae accommodatio duplici modo fieri potest : a) per extensionem, quando np. exsistit vera similitudo proindeque adaptatio ínter res ipsas; ex. gr. s. PAuLUs applicat ad apostolos ea quae Psalmista dixerat de coelis : « Et quidem in omnem terram exivit sonus eorum, et in fines orbis terrae verba eorum » (Rom. 1O, I8) ; Ecclesia ponit in ore s. Fran– cisci verba s. Pauli : « Ego enim stigrnata Domini Jesu in corpore meo porto" (Festum stigm. 17 sept.). b) per allusionem, si verba sacra adhibentur ad rem prorsus diversam exprimendarn, ita ex. gr. Ecclesia appli– cat ea, quae Isaias dixerat de magis, in festo s. Bonaventurae, qui habetur prínceps mysticae: Dedit nobis Dominus virum... prudentem eloquii mystici » (cf. Is. 3, 3). Liceltas. Cum ipsi hagiographi, ss. Patres, Doctores Ecclesiae, sacra liturgia utraque accomrnodatione utantur, certe haec licita est, tamen sub his conditionibus : a) Nwzquam sensus accommodatus ad!zibeatur neque ad demonstrandum neque ad conjirmandum dogma jzdei. b) Nunquam simpliciter proponatur tamqllam sensus bíblicas. c) Nunquam allegefllr Biblia ultra quam decet: In ac– commodatione extensiva, loquatur orator sicut Pius IX in Bulla dogmatica lrnmaculatae Conceptionis : , Ipsissima verba, qui– bus divinae Scripturae de increata Sapientia loqmmtur, ejus- (1) SI:110N-PRADO, Propaed., 210.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz